Asiakaskokemuksen kerääminen uuden asiakaspalautejärjestelmän avulla, Kymenlaakson HVA (RRP, P4, I1 ja I4)

Kehitetään toimintamalli asiakaskokemuksen keräämiseksi uudella asiakaspalautejärjestelmällä, laadukkaan, vertailukelpoisen ja ajantasaisen asiakaskokemukseen ja asiakaspalautteeseen liittyvän tiedon tuottamiseen tiedolla johtamisen tueksi. 

Toimintamallin nimi
Asiakaskokemuksen kerääminen uuden asiakaspalautejärjestelmän avulla, Kymenlaakson HVA (RRP, P4, I1 ja I4)
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Kehitetään toimintamalli asiakaskokemuksen keräämiseksi uudella asiakaspalautejärjestelmällä, laadukkaan, vertailukelpoisen ja ajantasaisen asiakaskokemukseen ja asiakaspalautteeseen liittyvän tiedon tuottamiseen tiedolla johtamisen tueksi. 

Toteutuspaikka
Kymenlaakson hyvinvointialue
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Kymenlaakson hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Muu EU-rahoitus
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)

Tekijä

Anne Haapala

Luotu

04.06.2025

Viimeksi muokattu

11.06.2025
Ratkaisun perusidea

Asiakaspalautejärjestelmä mahdollistaa laadukkaan, vertailukelpoisen ja ajantasaisen asiakaskokemukseen ja asiakaspalautteeseen liittyvän tiedon tuottamisen tiedolla johtamisen tueksi. Uusi toimintamalli tukee toteutusta. 

Toimintaympäristö

Kymenlaakson hyvinvointialue on aloittanut toimintansa 1.1.2023 ja se kattaa Haminan, Kotkan, Kouvola, Miehikkälän, Pyhtään ja Virolahden kunnat. 

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos on määritellyt kansallisen tason linjaukset koskien asiakaskokemuksen mittausta, mikä otetaan huomioon hankittavan ratkaisun toiminnallisissa vaatimuksissa.

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys

Kohderyhmä on Kymenlaakson hyvinvointialueen asiakkaat/asukkaat ja palvelutuotanto. 

Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot

Koulutus

Implementointi

Arvioinnin tulokset tiivistettynä

Käyttöönotto 06/25.

Vinkit toimintamallin soveltajille

Sidosryhmien sitouttaminen suunnitelmaan ja sen toteutukseen on tärkeää asioiden etenemisen kannalta. Tiedottaminen on huomioitava osana toteuttamista.  

Kansikuva
Asiakas vastaa kyselyyn.

Kehittämisen vaihe

Kehitteillä

Kohderyhmä