Chatbot -palvelun laajentaminen Päijät-Hämeen hyvinvointialueella

Chatbot-palvelun laajentaminen koko hyvinvointialueen laajuiseksi  ja digipalveluiden saatavuuden varmistamiseksi
Käyty 95 keskustelua päivässä
Vastauspolkuja 489 kpl
Keskimäärin 70% sivustolla vierailleista käyttäjistä aloitti keskust. chatbotin kanssa

Toimintamallin nimi
Chatbot -palvelun laajentaminen Päijät-Hämeen hyvinvointialueella
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Chatbot-palvelun laajentaminen koko hyvinvointialueen laajuiseksi  ja digipalveluiden saatavuuden varmistamiseksi
Käyty 95 keskustelua päivässä
Vastauspolkuja 489 kpl
Keskimäärin 70% sivustolla vierailleista käyttäjistä aloitti keskust. chatbotin kanssa

Toteutuspaikka
Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Päijät-Hämeen hyvinvointialue
Päijät-Häme
Toimintamallin rahoittaja
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)
Liitteet ja linkit

Tekijä

Ritva Saarelma

Luotu

31.03.2023

Viimeksi muokattu

19.12.2023
Toimintaympäristö

 Pohjana kehittämiskohteille ja työpaketeille toimivat THL:n koordinoima digipalveluiden nykytilakartoitus, alueen digitaalisen kypsyystason arviointi sekä hankkeen 1. vaiheessa toteutettava toimeenpanosuunnitelma. 

 

 

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys

Päijät-Hämeen hyvinvointialueen sote-palveluiden käyttäjät

  • Vuonna 2020 alueella 22,5 % oli asioinut sähköisesti sosiaali- ja terveyspalveluissa, mikä edustaa maan keskitasoa.
Kansikuva
Päijät-Hämeen hyvinvointialue

Kehittämisen vaihe

Kehitteillä

Ilmiöt

Kohderyhmä