On In Olla Out - Det Är Inne Att Vara Ute - It´s In To Be Out -- Kruunupyyn kunnan kampanja
Kampanjan tavoitteena on osoittaa, että Kruunupyyn kunnassa on paljon menestyviä yrityksiä, jotka etsivät koko ajan uusia työntekijöitä, ja mahdollisuudet etätyön tekemiseen ovat mainiot. Palaute on ollut hyvin myönteistä ja olemme saaneet monia yhteydenottoja. Budjetti 5 000 euroa.
Toimintamallin nimi
Kampanjan tavoitteena on osoittaa, että Kruunupyyn kunnassa on paljon menestyviä yrityksiä, jotka etsivät koko ajan uusia työntekijöitä, ja mahdollisuudet etätyön tekemiseen ovat mainiot. Palaute on ollut hyvin myönteistä ja olemme saaneet monia yhteydenottoja. Budjetti 5 000 euroa.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2021:
Kruunupyyn kunta on aina käyttänyt vain kunnan vaakunaa markkinoinnissa, ja halusimme uudistautua tuottamalla kunnalle uuden logon ja brändin, jota voisi käyttää brändimarkkinoinnissa. Uusi logo, visuaalinen ilme ja brändi julkaistiin toukokuussa 2020. Brändimarkkinointi aloitettiin jo logon lanseerauksesta, joka tehtiin koronan takia suorana lähetyksenä kunnan facebook-sivuilla. Palaute oli hyvin myönteinen ja siitähän se ajatus sitten lähti.
Kruunupyyn kunnan Strategia 2025 kertoo aidoista ihmisistä ja strategian yhtenä tavoitteena on elävä maaseutu, jossa yritykset kukoistavat. Strategia ja vallitseva korona mielessä lähdimme mainostoimiston kanssa suunnittelemaan tapaa, jolla tuoda kunnan brändi esille ja osoittaa, että olemme tosissamme. Kampanjan nimeksi muodostui Det Är Inne Att Vara Ute - On In Olla Out - It´s In To Be Out.
Paikkakunnan yrityksiä lähti mukaan kampanjaan ja teimme kampanjalle omat kotisivut. Kampanjasivuilla esitellään niin kuntaa kuin yrityksiäkin. Olemme painottaneet työpaikkojen määrää, tontti- ja rakentamismahdollisuuksia, luonnon läheisyyttä ja turvallista asumispaikkakuntaa, jossa on helppo tehdä etätöitä.
Teimme myös lyhyen some-videon, jonka esittely kohdistui Uudellemaalle. Kampanjan oltua käynnissä pari kuukautta teimme toisen lyhyen videon, joka esitettiin Helsingissä Kolmen Sepän -aukion jättiscreenillä kahden viikon ajan joulukuussa.
Kampanja on herättänyt kiinnostusta. Kampanjaa on katsottu sosiaalisessa mediassa tähän mennessä 467 645 kertaa. Olemme saaneet yhteydenottoja ulkomaita myöten, jossa on kyselty niin kunnan työpaikoista kuin asumismahdollisuuksista. Yritykset ovat olleet myönteisiä ja uusia yrityksiä on liittymässä mukaan, kun nyt jatkamme kampanjaa vielä tänä vuonna.
Kampanjan budjetti on reilut 5 000 euroa ja mielestämme pieni paikkakunta pienellä budjetilla on menestynyt hyvin.
Ideana oli lisätä Kruunupyyn kunnan tunnettuvuutta ja houkutella uusia asukkaita, työntekijöitä ja paluumuuttajia kuntaan.
Halusimme osoittaa, että tänne on helppo tulla, täällä on helppo asua ja rakentaa, töitä löytyy ja olemme liikenneyhteyksien lähellä. Lisäksi tarjoamme luonnon läheisyyttä, turvallisuutta ja pienen paikkakunnan edut.