Pyydä apua -nappi on matalan kynnyksen sähköinen yhteydenottokanava keskisuomalaisille nuorille ja perheille. Napin kautta saa ohjausta ja neuvontaa oikeanlaisen avun piiriin. Apua voi pyytää nimettömänä 24/7.

Toimintamallin nimi
Pyydä apua -nappi Keski-Suomessa
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Pyydä apua -nappi on matalan kynnyksen sähköinen yhteydenottokanava keskisuomalaisille nuorille ja perheille. Napin kautta saa ohjausta ja neuvontaa oikeanlaisen avun piiriin. Apua voi pyytää nimettömänä 24/7.

Toteutuspaikka
Keski-Suomi
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Keski-Suomen hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)
Liitteet ja linkit

Tekijä

Hanna Mäkiaho

Luotu

04.08.2023

Viimeksi muokattu

04.08.2023
Ratkaisun perusidea

Pyydä apua -nappi on matalan kynnyksen sähköinen yhteydenottokanava keskisuomalaisille nuorille ja perheille. Napin kautta saa ohjausta ja neuvontaa oikeanlaisen avun piiriin. Apua voi pyytää nimettömänä 24/7. Apua pyytäessä ei tarvitse tietää, mihin palveluun tai kehen ammattilaiseen tulee olla yhteydessä.

Pyydä apua -napin yhteydenoton vastaanottanut sosiaali- tai terveydenhuollon ammattilainen ottaa 1–3 arkipäivän kuluessa yhteyttä apua pyytäneeseen joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Toimintaympäristö

Pyydä apua -nappi on kaikille keskisuomalaisille nuorille ja lapsiperheille matalan kynnyksen palvelu. Tavoitteena on, että asukkaat saavat helposti oikeanlaista palvelua, tukea ja apua silloin, kun sitä tarvitsevat.

Nappia on kehitetty Keski-Suomen hyvinvointialueen Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskus -ohjelmassa yhdessä hyvinvointialueen lasten, nuorten ja perheiden palveluiden kanssa.