Etäperhetyöntekijä OmaNanny
Keski-Suomen digitaalisen sote-keskuksen, Omaks -palvelun, matalan kynnyksen perhetyöntekijän Chat vastaanotto.
Perustiedot
Toimintamallin nimi
Keski-Suomen digitaalisen sote-keskuksen, Omaks -palvelun, matalan kynnyksen perhetyöntekijän Chat vastaanotto.
Toimintamalli lyhyesti
OmaKS digitaalisessa sote-keskuksessa työskentelee useita sote-alan ammattilaisia. Yhtenä mahdollisuutena digitaalisissa palveluissa on tarjolla etäperhetyöntekijä OmaNannyn palvelu. Tähän matalan kynnyksen, helposti ja ajanvarauksettomasti saatavaan palveluun voi tulla keskustelemaan lapsiperheen erilaisista haastavista tilanteista joko tunnisteellisesti tai tunnisteettomasti. Etäperhetyöntekijän kanssa voi keskustella joko chatissa tai videovastaanotolla. Myös soittopyynnön jättäminen on mahdollista.
Etäperhetyöntekijä OmaNannyn palvelu on uusi perheiden tukemisen muoto, joka on kehitetty kivijalkapalveluiden rinnalle ja tueksi. Tähän digitaaliseen palveluun asiakas voi hakeutua vaikkapa omalta kotisohvaltaan juuri silloin kuin aika on hänelle itselleen paras. OmaNannyn palvelun tarkoituksena on toimia ennaltaehkäisevänä ja varhaisena tukena perheille.
Etäperhetyöntekijän chat -palvelu on uusi toimintamalli, joka on kehitetty lapsiperheiden kivijalkapalveluiden rinnalle ja tueksi. Etäyhteyksin toteutettava kontakti perhetyöntekijään mahdollistaa palvelun saatavuuden helposti, oikea-aikaisesti ja yhdenvertaisesti huolimatta asiakkaan asuinpaikkakunnasta hyvinvointialueella.
Etäperhetyöntekijä jalkautuu mm. perhekeskuksiin ja perhekerhoihin säännöllisesti tapaamaan muita ammattilaisia ja lapsiperheitä.
Etäperhetyöntekijän palveluun ovat tervetulleita myös lasten ja perheiden kanssa työskentelevät ammattilaiset. Palvelussa voidaan yhdessä keskustellen pohtia ratkaisuja, keinoja ja näkökulmia perheiden parhaaksi.
Kansikuva
