Asiakas- ja palveluohjaus
Elintapaohjauksen kehittämisen tavoitteena on edistää sitä, että asiakas saa laadukasta ja vaikuttavaa elintapaohjausta asuinpaikastaan riippumatta.
Hyvinvointialueen ammattilainen voi ohjata vähän liikkuvan asiakkaan kunnan liikuntaneuvojalle.
Koulutuskokonaisuudella tuetaan asiakastyötä tekevien sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten osaamista hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen toteuttamisessa.
Etelä- Pohjanmaan Sosiaali- ja terveydenhuollon tilannekeskuksen ammattilaisten digitaalisia välineitä.
Kestävän kasvun Kainuu II -hankkeen SBM-järjestelmän käytön laajentamisen työpaketissa tavoitteena on laajentaa jo organisaatiossa käytössä olevan SBM-järjestelmän käyttöä prosessien sujuvoittamise
Lasten, nuorten ja perheiden palvelualueen työntekijöille järjestetään virtuaalisia järjestöinfoja, mitkä toteutetaan vakioidusti kerran kuussa.
Sähköisen palvelutarjottimen käyttö Varsinais-Suomen hyvinvointialueen ja kuntien asiakasohjauksessa. Tarkoituksena on tuoda hyte-palvelut tarjolle asiakkaiden tarpeiden mukaisesti.
Aikuisille kohdennettu elintapaohjauksen toimintamalli ja ohjautumisen kriteerit. Tavoitteena on siirtää palveluiden painopistettä ennaltaehkäisevään työhön ja varhaiseen tukeen.
Tämä koulutusaineisto on tuotettu osana ”Rikostaustaiset naiset, traumakokemukset ja naiserityisten palveluiden kehittäminen” (RITA) -tutkimushanketta.
Kotihoidon etäneuvonnan avulla keskitetään kotihoidon puhelimitse tapahtuvaa ohjausta ja neuvontaa ja sujuvoitetaan potilasvirtausta.