Asiakas- ja palveluohjaus
Nuorten navi on sähköinen arviointityökalu, ja sitä käyttävät sote ammattilaiset . Työkalu kerää tärkeää tietoa nuoren( 13-21v.) tilanteesta.
Itä-Uudenmaan hyvinvointialueella on otettu käyttöön sähköiset Omaolon palveluarviot.
Toimintamalli linkittyy sekä hankkeen alaiseen Omaolon jatkokehityksen viestintään, että Terveysasemien ja sisätautien poliklinikan viestinnän uudelleen järjestäytymiseen.
Pilotoidaan tekoälypohjaista chatbottia asiakasohjaukseen. Chatbot antaa yleistä palveluneuvontaa ja vastaa asiakkaiden kysymyksiin. Tarkoituksena on kehittää asiakasohjausta.
Ilman työkoordinaattorin tukea monen asiakkaan terveys- ja eläkeselvittelyt jäisivät kesken tai eivät alkaisi ollenkaan.
Palvelupyyntölomake on luotu Pirkanmaan hyvinvointialueen täysi-ikäisten jälkihuoltoon osana ostopalveluihin ohjautumissprosessia.
Pohjois-Savon hyvinvointialueelle luotiin toimintamalli uusien asiakkaiden palvelutarpeen arviointiaikojen T3-luvun laskentaan.
Rankakipu on yksi yleisimmistä terveydenhuollon käyntisyistä. Rankakipu ei ensisijaisesti vaadi spesifistä hoitoa kuten leikkaushoitoa.
Kehitetään ja pilotoidaan liikkumisen puheeksiottoa osana hyvinvoinnin puheeksiottoa ja palveluohjausta. Selvitetään puheeksioton ja palveluohjauksen vaikuttavuutta.
Itä-Uudenmaan hyvinvointialue on ottanut käyttöön Omaperhe.fi-palvelun ja Sähköinen perhekeskus ammattilaisille -palvelun tukemaan perhekeskuksen toimintaa digitaalisella palvelulla ja helpottamaan