Asiakas- ja palveluohjaus
Yhteiskehittäminen on viime vuosina lisääntynyt sote-alalla palveluiden kehittämisen tukena.
Kymenlaakson TulKoti-hankkeen ja Kymenlaakson hyvinvointialueen ikääntyneiden sosiaalipalvelun yhteistyössä kehittämä moniammatillisen palaverin käytäntö kotihoidon asiakkaiden kuntoutustarpeen arv
Systeeminen tiimityö-malli on tarkoitus ottaa käyttöön Kymenlaakson hyvinvointialueen ikäihmisten sosiaalipalveluissa (kotona asumisen tukemisen ja asumisen tukemisen asiakasohjaus, omaishoito ja g
Chatbot toimii ympärivuorokautisena palveluneuvojana tarjoten asiakkaalle oikeaa tietoa sote-palveluista ja ohjaa asiakkaan oikean palvelun ja oikean tiedon ääreen.
Etelä-Pohjanmaalla on kehitetty perusterveydenhuollon vastaanottopalveluiden toimintamalli yhteisasiakkuuksille.
Pyydä apua -nappi ja lapsiperheiden palveluneuvonta tarjoaa helpon ja nopean tavan ottaa yhteyttä lapsiperheiden asioissa kuntalaisille ja viranomaisille.
Raportissa selvitettiin lääkkeenmääräämishoitajien nykytilaa ja työnkuvan toteutumista Eksotessa.
Terveydenhuollon sosiaaliohjaus tuo sosiaalialan osaamisen osaksi sote-keskusten päivittäistä toimintaa ja ohjaajat keskusten moniammatillisiin tiimeihin.
Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialueella on Ikäkoti-hankkeessa kehitetty gerontologista sosiaalityötä.
Etelä-Karjalan asukkaat saavat asiakasohjauksen kautta asian vireille yhdellä yhteydenotolla. Moniammatillisilla palveluilla vastataan asiakastarpeeseen. Hoidon jatkuvuus toteutuu.