Asiakas- ja palveluohjaus
Asiakas- ja palveluohjaus
Tarkoituksena on edistää perhehoitopalvelun hyödyntämistä kotihoidon asiakkaille.
Yhtenäinen malli palvelutarpeen arvioinnille ja päätöksenteolle kotiin vietävissä palveluissa.
MARAK-toimintamalli (moniammatillinen riskinarviointikokous vakavan parisuhdeväkivallan uhreille) ei aina vastaa akuutteihin tilanteisiin.
Kainuun hyvinvointialueen verkkosivuille tulee 24/7 chatbot, joka neuvoo asiakkaita yleisissä sote-asioissa. Jos botti ei osaa auttaa, se ohjaa chat-palveluun palveluneuvojalle.
Säännöllinen ammattilaisten välinen etäpalaveri, joka mahdollistaa hoito-osastoilla olevien asiakkaiden moniammatillisen tilannearvioinnin toimintakyvyn ja palvelutarpeen osalta asiakkaan siirtyess
Organisaation sisäisen digitaalisen palvelutilauksen kautta sosiaalityöntekijä tilaa asiakkaalle palvelun Pohjanmaan hyvinvointialueen palveluntuottajalta, kuten esimerkiksi lapsiperheiden avopalve
Asiakasohjausta on sujuvoitettu ja yhdenmukaistettu kehittämällä digitaalisia lomakkeita, joilla asiakas voi hakea palveluja ajasta ja paikasta riippumatta.
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointilähete on työväline, jolla asiakasta ohjataan hyvinvointia ja terveyttä edistäviin palveluihin, tietosisältöihin ja tapahtumiin.
Digipolulla tunnistetaan muistisairauden riskissä olevat ja ohjataan heidät elintapaohjaukseen. Asiakas saa vuoden ajalle tehtäviä, ohjausta ja riskin täyttyessä ammattilaisarvion.
Chat-palvelu tarjoaa asukkaille nopean yhteyden terveydenhuollon ammattilaiseen kiireellisissä, mutta ei hätätilanteissa.