Asiakas- ja palveluohjaus
Pohjanmaalla suunniteltiin ja toteutettiin yhtenäinen toimintamalli alueen ikäihmisten palveluohjaukseen.
Toimintamallissa kuvataan asiakasohjauksen toteutusta, hoidon porrastusta, sekä siihen liittyvää seurantaa ja arviointia Pirkanmaan hyvinvointialueen suun terveydenhuollossa.
Digitaalisen palvelutarjottimen myötä sote-ammattilaisilla on parempi kuva alueen hyvinvointia edistävistä palveluista myös oman alansa ulkopuolelta, ja että he pystyvät hyödyntämään näitä asiakkai
Pilotin tuloksena luodaan ikääntyneiden keskitettyyn asiakasohjaukseen malli, jolla voidaan tarkastella palvelutuotannon ja monituottajaratkaisun vaikuttavuutta ikääntyneiden yksinäisyyden ja tur
Pilotissa kehitetään lonkkaleikkauspotilaiden hoitoprosessin vaikuttavuusperusteinen malli.
Etelä-pohjanmaalla on yhtenäinen hoidon tarpeen arvioinnin toimintamalli, kansallista ohjetta noudattaen.
Asiakaspäällikkö eli Case Manager tarjoaa sote-keskuksen asiakkaalle intensiivistä tukea silloin, kun tuen tarpeen taustalla on mielenterveyteen ja/tai päihteiden käyttöön liittyvät pulmat.
Sovittava ohjaus -toimintamalli on kuvaus alkuvaiheen sosiaalisesta kuntoutuksesta monitarpeisille nuorille aikuisille.
Järjestöt jalkautuvat kerran viikossa terveysasemille tunnin mittaisiin infotilaisuuksiin kertomaan toiminnastaan.
Virtuaaliassistentti eli chatbot Konsti palvelee hyvaep-verkkosivustolla antaen yleisneuvontaa ja palveluihin ohjausta 24/7.