Asiakas- ja palveluohjaus
Vertaispalveluohjaaja on koulutettu vapaaehtoinen, joka antaa neuvontaa ja ohjausta palvelujärjestelmässä asioimisessa, auttaa löytämään tarvittavat asiointikanavat ja palvelut sekä tukee digiasioi
Digipolku on tarkoitettu T2D sairastaville digitaitoisille Kanta-Hämeen asiakkaille.
Selvitetään chatbot-toiminnallisuutta osana Sata-alueen asiakaspalvelua. Tavoitteena on kasvattaa digitaalisten palvelujen käyttöä ja itsepalveluastetta.
Toimintamallissa pilotoidaan LIPAS-järjestelmään toiminnallisuus, joka mahdollistaa LIPAS-järjestelmään tuotetun sisällön viennin rajapintojen kautta Digi- ja väestötietoviraston tuottamaan Palvelu
Älykkään hakutoiminnon tekoälypohjaisen suostuttelutyökalun tarkoituksena on auttaa käyttäjää löytämään sopivia palveluita ja tapahtumia sekä tutkittua tietoa.
Tavoitteena oli kehittää Kanta-Hämeen hyvinvointialueella etsivän vanhustyön toimijoiden ja ikäihmisten asiakasohjauksen välistä yhteistyötä ja luoda systeemisen yhteistyön mallipohja.
Tarkistuslista tukee alkukartoitusta toteuttavia työntekijöitä ohjaamaan asiakkaita yhdenmukaisemmin tarpeen mukaan eteenpäin palveluissa. Asiakas voidaan ohjata 3.
Etätapaamisena järjestettävä lähitorin ohjausaika mahdollistaa asiakkaan ja/tai läheisen osallistumisen paikasta riipumatta.
Palvelupyyntölomake on on otettu käyttöön koko Pirkanmaan hyvinvointialueella osana ohjautumisprosessia sosiaalihuollon päihde- ja riippuvuustyön erityispalveluiden avo- ja laitoskuntoutukseen.
Ensilinjapalvelut tarkoittaa eri tulos- tai toimialueiden palveluiden asiointikanavien ammattilaisverkostoa, joka Oma Hämeessä ottaa vastaan asiakkaiden ensikontaktit.