Yhteisasiakkuudet terveyspalveluissa
Etelä-Pohjanmaalla perusterveydenhuollon vastaanottopalveluiden toimintamalli yhteisasiakkuuksille.
Yhteneväiset toimintakäytännöt yhteisasiakkuuksien tunnistamiseen ja heidän sujuvaan palvelupolkuunsa. Asiakkaan asiat otetaan haltuun ensimmäisellä yhteydenotolla.
Toimintamallin nimi
Etelä-Pohjanmaalla perusterveydenhuollon vastaanottopalveluiden toimintamalli yhteisasiakkuuksille.
Yhteneväiset toimintakäytännöt yhteisasiakkuuksien tunnistamiseen ja heidän sujuvaan palvelupolkuunsa. Asiakkaan asiat otetaan haltuun ensimmäisellä yhteydenotolla.
Lähiterveyspalveluissa erityisesti hoidon tarpeen arvioinnin yhteydessä monia palveluita tarvitsevan asiakkaan tai asiakkaan monimuotoisen tilanteen tunnistaminen sekä asian selvittelystä sujuvan kopin ottaminen sovitusti. Monialainen ja monitoimijainen yhteistyö on tärkeässä roolissa, kun asiakkaalla on monia palvelutarpeita. Tarpeet tulee tunnistaa ja löytää oikea apu asiakkaalle oikeaan aikaan.
Monia palveluita tarvitsevat asiakkaat, asiakkaat, joiden tilanne on monimuotoinen ja palveluiden tarve tai kokonaisuus vaatii selvittelyä tai yhteistyötä eri amattilaisten tai toimijoiden kanssa.