Tietojohtaminen
Jokainen työntekijä saa tarpeellisen ja ajantasaisen tiedon työyksikön ja asukkaiden tilanteesta raportointikäytäntöjä miettimällä ja kehittämällä.
Raportointi tuottaa luotettavaa tietoa digipalveluista asiakaslähtöisen kehittämisen tueksi. Keskeistä ovat yhteisesti määritellyt mittarit, datan laatu ja yhteistyö.
Ratkaisu raamittaa aikuisten sosiaalipalvelujen esihenkilöiden vastuut, antaa työkaluja ja tukee vastuuottoa toiminnan oikealla tasolla, nopeuttaen poikkeamiin reagointia.
Työpaketissa otetaan käyttöön lapsibudjetoinnin työkalu Kymenlaakson hyvinvointialueella. Työkalua hyödynnetään mm.
Digitaalisen työkalun demoversio, jolla testattiin laadullisen tiedon keruuta, jakamista ja hyödyntämistä tiedolla johtamisen tueksi.
Toimintamalli yhdistää tiedolla johtamisen periaatteet, valmentavan johtamisen käytännöt ja tiimien itseohjautuvuuden kehittämisen systemaattiseksi kokonaisuudeksi
Tavoitteet: a) kehittää ikäihmisten asiakassegmentointia, jotta digipalvelut voidaan kohdentaa tarpeiden mukaisesti, b) luoda ennakointimalli, jonka avulla optimoidaan palveluohjausta ja ennaltaehk
Asiakaskokemustiedon systemaattisen mittaamisen, käsittelyn ja hyödyntämisen toimintamallin ja uuden asiakaspalauteratkaisun käyttöönotto Keski-Suomen hyvinvointialueella.
Sosiaalihuollon saatavuustietojen luotettava tilastointi edellyttää oikeellista ja yhteismitallista asianhallintaa.
Raportti, joka kokoaa terveyspalveluissa toteutetut ja kirjatut lasten ja nuorten psykososiaalisten interventioiden tiedot yhteen.