Ammatillinen koulutus

Suodata hakutuloksia
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Valtakunnallinen
Aihealueet
Kokemusasiantuntijuus
Kokemustieto
Ammatillinen koulutus
Vertais- ja vapaaehtoistyö
Asiakasosallisuus
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Koko väestö
Organisaatiot
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Tässä mallissa kokemusasiantuntijaksi (-toimijaksi/-osaajaksi) on mahdollista opiskella esimerkiksi järjestöissä, hyvinvointialueilla ja oppilaitoksissa.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Etelä-Savon hyvinvointialue
Aihealueet
Kotihoito
Osaaminen
Ammatillinen koulutus
Perusterveydenhuolto
Ilmiöt
Elinikäinen oppiminen
Taloudellinen kestävyys
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Ikäihmiset
Koko väestö
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Haavahoito-osaamisen vahvistaminen ammattilaisille:

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pohjanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
Kotihoito
Henkilöstöressurssit ja osaaminen
Ammattikorkeakoulu
Ammatillinen koulutus
Kohderyhmä
Opiskelijat
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

För att öka engagemanget i hemvårdsarbetet bland vårdstuderande piloteras virtuella hembesök genom VR-spel bland dem. 

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Satakunnan hyvinvointialue
Aihealueet
Ammatillinen koulutus
Erikoissairaanhoito
Perusterveydenhuolto
Ilmiöt
Ei liity ilmiöön
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Projektityö; Ehkäise painehaava-verkkokurssin päivittäminen sekä verkkokurssin käytön laajentaminen erikoissairaanhoidosta perusterveydenhuoltoon.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Kainuun hyvinvointialue
Kainuu
Kajaani
Aihealueet
Suun terveydenhuolto
Ammatillinen koulutus
RRP
Prosessien kehittäminen
Ilmiöt
Kestävä kasvu
Terveyserojen kasvaminen
Kohderyhmä
Nuoret
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

17-vuotiaiden Pop-up -pilotin tarkoituksena on tavoittaa heikossa ja haavoittuvassa asemassa olevat nuoret viimeiseen maksuttomaan suun terveystarkastukseen.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pirkanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
Suun terveydenhuolto
Ammatillinen koulutus
Toisen asteen koulutus
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Opiskelijat
Työikäiset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Lähihoitajataustaisille opiskelijoille suunnattu opintopolku mahdollistaa suunhoidon osaamisalan suorittamisen hieman tavanomaista nopeammalla aikataululla.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Keski-Pohjanmaan hyvinvointialue
Aihealueet
Ammatillinen koulutus
Lähisuhdeväkivalta
Päihteet ja riippuvuudet
Moniammatillisuus
Aikuissosiaalityö
Ilmiöt
Ei liity ilmiöön
Kohderyhmä
Organisaatiot
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Väkivalta, päihteet ja talous puheeksi koulutukset järjestettiin vuonna 2023 Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueella  toimiville SOTE-ammattilaisille.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Etelä-Karjala
Aihealueet
Sosiaaliala
Tiedonhallinta
Ammatillinen koulutus
Työhönvalmennus
Digitaaliset palvelut
Ilmiöt
Ei liity ilmiöön
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Sosiaalialan kirjaamisosaamisen vahvistaminen digitaalisesti  Kansa-koulu I ja II -hankkeiden (2015–19) aikana valmennetuille kirjaamisvalmentajille.

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pohjanmaa
Aihealueet
Kotihoito
Ammatillinen koulutus
Ammattikorkeakoulu
Etäopetus
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Opiskelijat
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Toimintamallin tavoitteena on, että hoitotyön opiskelijat harjoittelevat kommunikaatio- ja yhteistyötaitoja, työskentelevät ryhmissä ja ottavat enemmän osaa asiakastapaamisissa asiakkaiden kanssa k

Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Valtakunnallinen
Aihealueet
Ammatillinen koulutus
Moniammatillisuus
Hyvinvointiteknologia
Terveydenhuolto
Digitaaliset palvelut
Ilmiöt
Robotisaatio ja tekoäly
Älykäs hyvinvointi ja terveysteknologia
Kohderyhmä
Ammattilaiset
Koko väestö
Opiskelijat
Organisaatiot
Toimintamalli
Toimintamallin lyhyt kuvaus

DigiNet ao koulutuksen verkosto tuo yhteen digitaaliseen terveyteen ja hyvinvointiin liittyen ammatillisten oppilaitosten toimijoita oppimaan, jakamaan tietoa ja keskustelemaan aihealueen TKIO-toim