Asiakasosallisuus
Osallisuusraadin tarkoituksena on tarjota alueen asukkaille ja asiakkaille mahdollisuus vaikuttaa palveluiden kehittämiseen.
Tavoitteena on asiakaslähtöinen HR-palvelu.
Toimintamallin kuvaukseen tullaan kuvaamaan kokemusasiantuntijatoiminnan kehittämisestä Kanta-Hämeen hyvinvointialueella.
Asiakaskeskeisyys on nykypäivän palvelukehityksen kulmakivi, mutta sen toteutuminen vaatii aitoa asiakasosallisuutta.
Asiakaskokemustiedon systemaattisen mittaamisen, käsittelyn ja hyödyntämisen toimintamallin ja uuden asiakaspalauteratkaisun käyttöönotto Keski-Suomen hyvinvointialueella.
Asukkaat voivat itse arvioida työ- ja toimintakykynsä kehitetyn itsearviointityökalun avulla.
Tavoitteena on, että Pohjois-Karjalan hyvinvointialueella kerätään asiakaskokemustietoa kansallisesti yhtenevällä tavalla kaikista palveluista digitaaliset palvelut mukaan lukien.
Kompassin Työmyyrät -toimintamalli kehitettiin osaksi työtoiminnan arkea tukemaan asiakkaiden mahdollisuuksia tehdä tavoitteidensa, toimintakykynsä ja motivaationsa mukaisia työtehtäviä, ryhmässä t
Toimintaohjeet kuvatuen käytöstä kehitysvammaisen henkilön RAI-arvioinnin kysymyksissä, joissa selvitetään henkilön omia ajatuksia, kokemuksia, tuntemuksia tai mielipiteitä.
Kokonaisuuteen on koottu hyviä käytäntöjä sisältäviä toimintamalleja kehitysvammaisten henkilöiden RAI-arvioinnissa.