Asiakasosallisuus
Sosiaalinen raportointi on yksi rakenteellisen sosiaalityön menetelmä. Toimintamallissa asiakkaat osallistuvat sosiaalisen raportoinnin tuottamiseen.
Kokemusasiantuntijaraati vahvistaa asiakasosallisuutta ja kokemustietoa esimerkiksi sairaanhoidon päätöksenteossa. Kokemusasiantuntijat osallistuvat toiminnan kehittämiseen ja arviointiin.
Asiakkaat ja palvelun käyttäjät otetaan tasavertaisina kumppaneina mukaan palvelujen suunnitteluun ja kehittämiseen.
Kokonaiskuva siitä, kuinka perhekeskuksessa edistetään lasten, nuorten ja perheiden osallisuutta. Kokonaiskuvaa tarvitaan yhteisen ymmärryksen luomiseksi osallisuustyöstä.
Tämä toimintamalli esittelee tavan hyödyntää sanataidetta syrjäytyneiden ihmisten voimaannuttamisessa.
Hankkeen yksilöllisellä ratkaisukeskeisellä valmennuksella lisätään ymmärrystä omista erityispiirteistä, sekä luodaan uusia toimintatapoja ja ratkaisuja elämänhallintaan vaikuttaviin haasteisiin om
Tavoitteena on yhteiskehittää Päijät-Hämeessä kolmannen sektorin toimijoiden kanssa työllisyyttä kohti johtava Askel askeleelta -osallisuuspolku erityisesti niiden nuorten osalta, jotka tarvitsevat
Tavoitteena on kuvata Pohjois-Savon hyvinvointialueella Terveyskylän digihoitopolkujen käyttöönottomalli.
LUMO-hanke tarjosi tukea systeemisen ajattelu- ja toimintatavan käytäntöön soveltamiseen Itä-Suomen yhteistyöalueen monitoimijaisessa lastensuojelussa.
Yhteiskunnallisesti olemme tilanteessa, jossa julkisissa palveluissa huomiota kiinnitetään enemmän asiakkaaseen. Sosiaali- ja terveydenhuolto on olemassa vain asiakkaita ja potilaita varten.