Asiakasosallisuus
Asiakasosallisuus
Palautetietoinen työskentely on näyttöön perustuva asiakaslähtöinen lähestymistapa sosiaali- ja terveysalan asiakastyön arviointiin sekä laadun ja vaikuttavuuden kehittämiseen.
Asiakasosallisuutta ja rakenteellisen sosiaalityön tietotuotantoa edistävä toimintamalli ikääntyneiden palveluissa.
Toimintamalli asiakaskokemustiedon systemaattiseen keräämiseen uuden asiakaspalautejärjestelmän avulla.
Asukkaiden aktivointia helpottamaan koottiin ideoita asukkaan yksilölliseen huomioimiseen. Kehitettiin myös lomake, jonka avulla voidaan seurata, että kaikki asukkaat saavat huomiota.
Osallisuusraadin tarkoituksena on tarjota alueen asukkaille ja asiakkaille mahdollisuus vaikuttaa palveluiden kehittämiseen.
Tavoitteena on asiakaslähtöinen HR-palvelu.
Toimintamalli yhtenäistää kokemustoiminnan rakenteita Kanta-Hämeen hyvinvointialueella.
Toimintaohjeet ja menetelmät RAI-arvioinnissa asiakkaan itse ilmaisemien tavoitteiden selvittämisen tueksi.
Kokonaisuus kokoaa yhteen asiakaslähtöisiä ja osallistavia RAI-arviointikäytäntöjä.
Asiakaskeskeisyys on nykypäivän palvelukehityksen kulmakivi, mutta sen toteutuminen vaatii aitoa asiakasosallisuutta.