Kotihoito
Pilotoidaan toimintamallia, jossa koordinaatiokeskus koordinoi turva-auttamiskäynnit, sosiaali- ja kriisipäivystyksen nostotehtävät sekä teknologian hälytykset suoraan oikealle työntekijälle reaali
Itä-Uudenmaan hyvinvointialueen asiakkaille tarjotaan etähoivaa ja etäpäivätoimintaa.
Kotona asuvien ikääntyneiden nopea kotiutuminen päivystyksestä mahdollistetaan kotihoidon prosesseja ja eri toimijoiden välistä yhteistyötä tehostamalla.
Ruotsinkielisten etäpalveluiden keskittämisen tarkoituksena on lisätä asiakkaiden yhdenvertaisuutta siltä osin, että asiakkaat saavat tarvitsemansa etäpalvelun suomen- tai ruotsin kielellä.
Toimintamallissa hyödynnetään laatu- ja vaikuttavuustietoa systemaattisesti asiakkaan osallisuuden vahvistamiseen sekä palveluiden kehittämiseen.
Kotihoidon palveluiden piirissä olevien alle 65-vuotiaiden mielenterveys- ja päihdekuntoutujien palvelutarpeen arvioinnin kehittämistarpeiden selvittäminen ja monialaisen sote-työparimallin tuomine
Suuvastaavien nimeäminen kotihoidon tiimeihin on jatkumoa Tulevaisuuden sote-keskus -hankkeen Autettavan asiakkaan suun hoito -valmennuskokonaisuuteen.
Ascot SCT-vaikuttavuusmittarin pilotoiointi kotihoidossa. Käytännön kokemuksia toteutuksesta ja datasta.
-
Äkillisten tilanteiden konsultaatiokäytänteiden yhdenmukaistaminen ja mallintaminen kotihoidossa ja asumispalveluyksiköissä
Hybridimallinen kotikuntoutus yhdistää etä- ja lähikäynnit asiakkaan kotiin.