Peruskoulu
Kuraattorin ja kouluvalmentajan lukuvuoden läpi vetämä 1xvk oleva aamuryhmä nuorille, joiden poissaoloista tai koulukiinnittymisestä on huolta.
Hankkeessa jatkokehitetään ja juurrutetaan yhteisöllisen opiskeluhuollon toimintamalleja Keski-Pohjanmaan hyvinvointialueen kouluille.
Kouluilla tarkoitettu nepsyopas. Sisältää tietoa tukikeinoista kouluun, käytännön vinkkejä ja perustietoa neuropsykiatrisista häiriöistä ja oppimishäiriöistä.
Arjen kesytys on toimintamalli lapsiperheen tueksi arjen hallintaan ja kaaoksen kesyttämiseen.
Etelä-Savossa LUMO-hankkeen tuella kehitetty teoreettinen toimintamalli lastensuojelun pitkäaikaisen vaativan sijaishuollon yksikköön, jossa on huomioitu integratiivinen yhteistyö nuorisopsykiatria
Koulufysioterapia on kouluympäristössä toteutettava matalan kynnyksen toiminta; ennaltaehkäisevät ja terveyttä edistävät toimet koululaisten fyysisen toimintakyvyn lisäämiseksi sekä varhainen puutt
Toimintaterapeutin tehtävänä oli kerätä tietoa varhaiseen puuttumiseen ja matalankynnyksen tuen järjestämiseen oppimisympäristössä.
Tunne- ja turvataitokasvatuksen Oulun malli on kehitetty osana Turvallinen Oulu -hanketta (2019–2022).
Kaupunki kuuluu kaikille -toimintamalli tarjoaa päihde- ja turvataitokasvatusta alakouluihin.
K-0 on Aseman Lapset ry:n kiusaamiseen puuttuva työmuoto, joka vastaa pitkittyneisiin ja haastaviin konflikteihin, joihin sisältyy usein myös rikokseksi määriteltäviä tekoja.