Ammattilaisten digiosaamisen vahvistamisen malli (RRP4, P4, I4)

Pohjois-Pohjanmaalla vahvistetaan ammattilaisten digiosaamista kehittämällä toimintamalli, jossa määritellään ammattilaisten digiosaaminen, laaditaan digiosaamisen profiilit ja kuvataan profiileihin vastaavat osaamisen kehittämisen menetelmät. 

Toimintamallin nimi
Ammattilaisten digiosaamisen vahvistamisen malli (RRP4, P4, I4)
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Pohjois-Pohjanmaalla vahvistetaan ammattilaisten digiosaamista kehittämällä toimintamalli, jossa määritellään ammattilaisten digiosaaminen, laaditaan digiosaamisen profiilit ja kuvataan profiileihin vastaavat osaamisen kehittämisen menetelmät. 

Toteutuspaikka
RRP4, P4, I4-hanke, Pohjois-Pohjanmaa
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Muu EU-rahoitus
Liitteet ja linkit

Tekijä

Sanna Perälä

Luotu

01.10.2024

Viimeksi muokattu

30.10.2024
Toimintaympäristö

Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialue (Pohde) on yksi Suomen laajimmista hyvinvointialueista, vastaten noin 418 000 asukkaan hyvinvoinnista, terveydestä ja turvallisuudesta. Pohteella työskentelee 18 000 ammattilaista. 

Pohjois-Pohjanmaalla kehitetään RRP4 hankkeessa toimintamallia, jonka avulla vahvistetaan ammattilaisten digiosaamista. Syksyllä 2024 käynnistynyt RRP4 hankkeessa tehtävä työ jatkaa RRP1 ja  RRP2 tehtyä ja edelleen käynnissä olevaa kehittämistä.  RRP2 hankkeessa on edistetty hoidon jatkuvuusmallin implementointia koko Pohteen alueella. RRP4 hanke edistää hoidon jatkuvuusmallin implementointia,  mallia tukevia digitaalisia ratkaisuja sekä mallissa työskentelevien perusterveydenhuollon vastaanottotoiminnan ammattilaisten digiosaamisen vahvistumista (Ammattilaisten digiosaamisen vahvistamisen malli). Hoidon jatkuvuusmallin kehittämistyöstä on kirjoitettu toisaalla: https://innokyla.fi/fi/toimintamalli/hoidon-jatkuvuusmallin-implementointi-ja-vakiinnuttaminen-pohjois-pohjanmaan-hva-rrp/kehittamisen-polku

Kehittämistyön vaikutuksena ammattilaisten digiosaaminen kehittyy, asiakkaat ohjautuvat oikea-aikaisesti digipalveluihin ja digikanavien käyttö hyvinvointialueella lisääntyy.  Digitaaliset palvelut mahdollistavat asiakkaille mahdollisimman esteettömän, joustavan, ajasta ja paikasta riippumattoman asiointikanavan. 

Kansikuva
Hoitaja kirjaamassa tietokoneella.

Kehittämisen vaihe

Kehitteillä

Ilmiöt

Kohderyhmä