Monialainen asiakas- ja palveluohjaus Satakunnan hyvinvointialueella (RRP, P4, I2)
Toimintamallin avulla kuvataan elintapaohjaukseen liittyvä yhteistyön rakenne ja sovitaan tehtävien ja vastuiden jako eri tahojen välillä.
Oivalla ja ymmärrä
Satakunnan hyvinvointialueen monialaisen asiakas- ja palveluohjauksen toimintamallin määrittely on osa kansallista kehittämistyötä, jota tehdään THL:n ohjauksessa osana Suomen kestävän kasvun ohjelmaa (RRP) (2023-2025). Kansallisen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen palvelukonseptin kehittämistyön mukaisesti Satakunnassa tullaan ottamaan käyttöön digitaalinen palvelutarjotin vuoden 2024 loppuun mennessä. Digitaaliselle palvelutarjottimelle kootaan tiedot alueen hyvinvoinnin ja terveyden edistämisen palveluista.
Monialaisen asiakas- ja palveluohjauksen (elintapaohjaus) toimintamalli on jaettu kolmeen eri kohderyhmään, joihin kuuluu kaikki elintapaohjauksesta hyötyvät asiakkaat.
- Lapset, nuoret ja lapsiperheet
- Työikäiset
- Ikääntyneet
Ammattilaiskohderyhmänä ovat elintapaohjauksen ja hyvinvoinnin parissa työskentelevät ammattilaiset hyvinvointialueella, kunnissa ja kolmannella sektorilla, sekä palveluita ja toimintaa suunnittelevat ja resursseja määrittelevät henkilöt.