RAI- käyttäjien roolit ikäpalveluissa
Ikäpalveluiden kotihoidon, asiakasohjauksen ja ympärivuorokautisen asumispalvelun RAI käyttäjien roolin määrittäminen
Toimintamallin nimi
Ikäpalveluiden kotihoidon, asiakasohjauksen ja ympärivuorokautisen asumispalvelun RAI käyttäjien roolin määrittäminen
Etelä-pohjanmaan hyvinvointialueen ikäpalveluiden eri tasojen RAI käyttäjien roolit ja vastuut kuvattu selkeyttämään kokonaisuuden hahmottamista.
Ikäpalveluiden kotihoidon, asiakasohjauksen ja ympärivuorokautisen asumispalvelun RAI käyttäjien roolin määrittäminen. Lakisääteisen RAI järjestelmän käyttöönoton tukemiseksi määritelty Etelä-pohjanmaan hyvinvointialueen ikäpalveluiden eri tasojen RAI käyttäjien rooleja ja vastuita selkeyttämään kokonaisuuden hahmottamista. Roolien läpikäyminen sisältyy alueen henkilöstön RAI koulutuksiin, jotta saadaan aikaan laaja ymmärrys järjestelmän käytöstä eri tasoilla sekä omasta roolista organisaation RAI-käyttäjänä.
Kohderyhmänä ikäpalveluiden ammattilaiset
Roolien läpikäyminen sisältyy alueen henkilöstön RAI koulutuksiin, jotta saadaan aikaan laaja ymmärrys järjestelmän käytöstä eri tasoilla
Henkilöstön ymmärrys järjestelmän käytöstä eri tasoilla on lisääntynyt ja oma rooli RAI järjestelmän käyttäjänä on kirkastunut. Toimintamallin osalta tavoitteeseen on päästy luomalla yhtenäinen toimintamalli tukemaan järjestelmän käytön laajentumista. Toimintamalli on pysyvässä käytössä organisaatiossa ja liitetty osaksi henkilöstön RAI koulutuksia. Toimintamalllin vaikuttavuutta on arvioitu henkilöstön ja yksikköjen RAI- vastaavien antaman suullisen palautteen kautta. Palautteen mukaan roolien määrittely on selkiyttänyt omaa roolia ja tukenut yksiköissä vastuun jakamista.