Perusopetus
Ruokailun ja ruokakasvatuksen nykytilan arviointi on maksuton työkalu arviointiin, seurantaan ja näkyväksi tekemiseen niin yksikkö- kuin kuntatasolla.
Lapsilla ja nuorilla tulisi olla yhdenvertainen mahdollisuus saada vaikuttavaa mielenterveyden tukea ja mielenterveysongelmien varhaista hoitoa.
Reppu-tiimi ohjasi 1.-2. luokkalaisiille Repputuokioita, joiden harjoitteet ja liitteet on koottu tähän vihkoseen.
Yläkouluikäisille maahanmuuttajaoppilaille suunnattu kasvatuksellinen rap-työpaja käyttäytymisellään reagoiville oppilaille, joilla on syrjäytymisriskiä, tarkoituksena mahdollistaa osallisuuden ja
ARVO-verstaat käsittävät kaksi kokonaisuutta:
Kaupunki kuuluu kaikille -toimintamalli tarjoaa päihde- ja turvataitokasvatusta alakouluihin.
Osaamispuu® on kaikille avoin ja maksuton oppimisalusta verkossa. Se tarjoaa jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia lapsi- ja perhepalvelujen nykyisille ja tuleville ammattilaisille.
Päijät-Hämeessä pilotoidaan monitoimijaista vaativan erityisen tuen konsultaatiotiimin toimintamallia.
Maistuva koulu on toimintamalli alakoulun ruokakasvatukseen.
Tavoitteena on parantaa ruokatottumuksia ulkomaalaistaustaisissa lapsiperheissä.