Työväline ammattilaisille asiakas- ja palveluohjaukseen sekä ajanvaraukseen koko sotetoiminta-alueella. 

Työkalu on rakennettu excel-taulukkoon, apuna käytetty hyperlinkkejä. Vastuu käsikirjojen päivittämisestä ja ajantasaisuudesta on ammattilaisilla.

Toimintamallin nimi
Asiakasohjauksen työkalu
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Työväline ammattilaisille asiakas- ja palveluohjaukseen sekä ajanvaraukseen koko sotetoiminta-alueella. 

Työkalu on rakennettu excel-taulukkoon, apuna käytetty hyperlinkkejä. Vastuu käsikirjojen päivittämisestä ja ajantasaisuudesta on ammattilaisilla.

Toteutuspaikka
Essote, Etelä-Savon hyvinvointialue, Asiakasohjaus
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Etelä-Savo
Toimintamallin rahoittaja
Ei erillisrahoitusta
Liitteet ja linkit

Tekijä

Elisa Lajunen

Luotu

10.12.2020

Viimeksi muokattu

20.11.2023
Toimintaympäristö

Tulevaisuuden sosiaali- ja terveyskeskus

Arvioinnin tulokset tiivistettynä

Yhdestä paikasta löytyy ajantasainen tieto asiakasohjaukseen sote-palveluissa, joka mahdollistaa sote-keskuksen sisäisen ja ulkoisen asiakasohjauksen. Käsikirja on helposti ja nopeasti luettava. Päivitettyt tiedot näkyvät etusivulla sekä huomioitavat toiminnanmuutokset. Tämän avulla sähköpostiviestintä on vähentynyt.

Toimintakäsikirjat ovat juurtunut käyttöön:

  • digitaalinen sote-keskus
  • Palveluluukku-asiointikanava, joka palvelee alueen lapsia, nuoria ja perheitä terveysasioissa
  • Ikääntyneiden asiakasohjaus

Toimintakäsirjoja on rakennettu 9 kappaletta, osaa hyödynnetään hyvinvointialueen palvelukuvauksissa. 

 

Vinkit toimintamallin soveltajille

Sovellettavissa erilaisiin ympäristöihin, kuten asiakasohjaus ja työntekijöiden perehdytyskansiot.

Kansikuva
Työkalun etusivu

Kehittämisen vaihe

Valmis

Kohderyhmä