Miepä koontikirjaa voidaan käyttää sekä konsultaatioon että asiakkaiden ohjaamiseen miepä-palveluihin. Ammattilainen voi asettaa asiakkaan koontikirjalle, jota miepä asiakasneuvonta käsittelee. 

Toimintamallin nimi
Miepä koontikirjan käyttö (RRP, P4, I1)
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Miepä koontikirjaa voidaan käyttää sekä konsultaatioon että asiakkaiden ohjaamiseen miepä-palveluihin. Ammattilainen voi asettaa asiakkaan koontikirjalle, jota miepä asiakasneuvonta käsittelee. 

Toteutuspaikka
Kymenlaakson hyvinvointialue
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Kymenlaakson hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Muu EU-rahoitus

Luotu

30.01.2025

Viimeksi muokattu

30.01.2025
Ratkaisun perusidea

Mielenterveys- ja päihdepalveluiden asiakasneuvontaa voi konsultoida asettamalla potilaan Miepä-koontikirjalle. Miepä-asiakasneuvonta vastaa konsultaatioon kirjoittamalla YLEHOI-lehdelle. 

Koontikirjalle voidaan laittaa myös potilas, joka tarvitsee pth:n mielenterveys- ja päihdepalveluiden vastaanottoaikaa. Koontikirjalle asiakkaan voi asettaa ammattilainen perusterveydenhuollosta, Kaiku24 asiakasohjauksesta sekä päivystyksestä.  Asiakasneuvonta varaa hoidontarpeen arvion perusteella ajan perusterveydenhuollon miepä-hoitajalle. Asiakkaat käsitellään jonojärjestyksessä. Kiire-potilas merkataan kirjalle huutomerkillä (!).

Miepä-hoitajat työskentelevät perusterveydenhuollossa ja hoitavina lääkäreinä toimivat terveysasemien lääkärit.

Toimintaympäristö

Kymenlaakson hyvinvointialueen perustason palvelut

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys

Kohderyhmää ovat hyvinvointialueen ja asiakasneuvonnan ammattilaiset

Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot

Tiedottaminen, jalkautuminen.

Kansikuva
Koontikirjakäytäntö

Kehittämisen vaihe

Kehitteillä

Ilmiöt

Kohderyhmä