Miepä koontikirjan käyttö (RRP, P4, I1)
Miepä koontikirjaa voidaan käyttää sekä konsultaatioon että asiakkaiden ohjaamiseen miepä-palveluihin. Ammattilainen voi asettaa asiakkaan koontikirjalle, jota miepä asiakasneuvonta käsittelee.
Toimintamallin nimi
Miepä koontikirjaa voidaan käyttää sekä konsultaatioon että asiakkaiden ohjaamiseen miepä-palveluihin. Ammattilainen voi asettaa asiakkaan koontikirjalle, jota miepä asiakasneuvonta käsittelee.
Mielenterveys- ja päihdepalveluiden asiakasneuvontaa voi konsultoida asettamalla potilaan Miepä-koontikirjalle. Miepä-asiakasneuvonta vastaa konsultaatioon kirjoittamalla YLEHOI-lehdelle.
Koontikirjalle voidaan laittaa myös potilas, joka tarvitsee pth:n mielenterveys- ja päihdepalveluiden vastaanottoaikaa. Koontikirjalle asiakkaan voi asettaa ammattilainen perusterveydenhuollosta, Kaiku24 asiakasohjauksesta sekä päivystyksestä. Asiakasneuvonta varaa hoidontarpeen arvion perusteella ajan perusterveydenhuollon miepä-hoitajalle. Asiakkaat käsitellään jonojärjestyksessä. Kiire-potilas merkataan kirjalle huutomerkillä (!).
Miepä-hoitajat työskentelevät perusterveydenhuollossa ja hoitavina lääkäreinä toimivat terveysasemien lääkärit.
Kymenlaakson hyvinvointialueen perustason palvelut
Kohderyhmää ovat hyvinvointialueen ja asiakasneuvonnan ammattilaiset
Tiedottaminen, jalkautuminen.
Koontikirjan ohjeesta on kerrottu ammattilaisille mm. jalkautumalla terveysasemille sekä osallistumalla terveysasemien lääkäreiden koulutukseen, jossa toimintamallia esitelty ja muistuteltu.
Muutosta ei vielä mitattavissa, uusi ohje ollut käytössä vielä varsin vähän aikaa.