Onneksi on joku -kampanja
Onneksi on joku on sote-järjestöjen yhteinen mediakampanja, jolla tehdään näkyväksi niiden arvokas ja merkityksellinen työ yhteiskunnassa. Ihmiset ja heidän tarinansa muodostavat kampanjan sisällön. Välineenä ovat järjestöjen tuottamat omaleimaiset lyhyet videot ja some.
Toimintamallin nimi
Onneksi on joku on sote-järjestöjen yhteinen mediakampanja, jolla tehdään näkyväksi niiden arvokas ja merkityksellinen työ yhteiskunnassa. Ihmiset ja heidän tarinansa muodostavat kampanjan sisällön. Välineenä ovat järjestöjen tuottamat omaleimaiset lyhyet videot ja some.
SOSTE on koonneet tämän työkalupakin Onneksi on joku -kampanjan tueksi ja avuksi viestimiseen. Vaikka työkalupakki sisältää hyvin yksityiskohtaisia ohjeita, muotoseikkoja tärkeämpää on viestiä. Kannustamme kaikkia sote-yhdistyksiä paikallisella, alueellisella ja kansallisella tasolla tekemään työtään ja merkitystään näkyväksi!
Koska kyseessä on yhteinen ponnistus, toivomme jokaisen järjestön osallistuvan viestintään omalla panoksellaan ja tavallaan. Tavoitteena on saada koko järjestökentän moniäänisyys ja monipuolisuus kuulumaan ja näkymään.
Tarkoituksena on viestiä koko vuosi 2020 Onneksi on joku -teemalla. Viestinnän voi aloittaa vaikka heti, mutta erityisesti videoiden viestintää kannattaa ajoittaa 1.10.2020 Järjestöjen päivään. SOSTE nostaa järjestöjen tekemiä sisältöjä myös SOSTEn kanavissa ja SOSTEkirjeessä.
Kamppanjan aineistot ja videot voidaan tuottaa ammattilaisten kanssa, mutta nyt on myös mahdollisuus järjestöjen jäsenten, vapaaehtoisten ja sidosryhmien osaamisen, innostuksen ja kontaktien hyödyntämiseen. Onneksi on joku -kampanja sopii yritysyhteistyön sisällöksi ja sitä voi tarjota pro bono -kohteeksi.