Palveluluukku-asiakasohjauskanava: lasten, nuorten ja perheiden terveyspalvelut

Keskitetty asiointikanava palvelemaan alueen lapsia, nuoria & perheitä terveysasioissa​. 

Mahdollisuus asioida puhelimitse ja chatin kautta.​ 

Palvelun tuottaa sihteerit, terveydenhoitajat, sairaanhoitajat. 

Sujuva asiakasohjaus sosiaalipalveluihin.

Toimintamallin nimi
Palveluluukku-asiakasohjauskanava: lasten, nuorten ja perheiden terveyspalvelut
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Keskitetty asiointikanava palvelemaan alueen lapsia, nuoria & perheitä terveysasioissa​. 

Mahdollisuus asioida puhelimitse ja chatin kautta.​ 

Palvelun tuottaa sihteerit, terveydenhoitajat, sairaanhoitajat. 

Sujuva asiakasohjaus sosiaalipalveluihin.

Toteutuspaikka
Etelä-Savon hyvinvointialue, Asiakasohjaus
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Etelä-Savon hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)
Liitteet ja linkit

Tekijä

Elisa Lajunen

Luotu

15.12.2023

Viimeksi muokattu

21.12.2023
Ratkaisun perusidea

Rakennettu uudistettu Palveluluukku-asiointikanava, joka palvelee alueen lapsia, nuoria ja perheitä terveysasioissa. Lisäksi on luotu sujuva asiakasohjauksen malli sosiaalipalveluihin. Palveluluukku-asiakasohjaus toimii yhden numeron ja chatin kautta virka-aikana klo 8–15, aikaisemmin 8 numeroa käytössä. Palvelun tuottajana toimii terveydenhuollon ammattilaiset: sihteeri, terveydenhoitaja ja sairaanhoitaja mielenterveys- ja päihdepalveluista. Palveluluukussa tavoitellaan itseohjautuvan tiimin toimintamallia (Buurzorg). 

Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot

1.2.2024 käyttöönotto.  Ammattilaisille järjestetty koulutukset.

Arvioinnin tulokset tiivistettynä

Arviointi vuonna 2024.