Unipercare - on palvelutarjotin, joka tuo ennaltaehkäiseviä virtuaalisia palveluja kotiin - suorina lähetyksinä ja tallenteina 24/7 h
Unipercare on Digitaalinen palvelutarjotin, joka tuo kaikki halutut digitaaliset palvelut kotiin tai palvelukeskukseen. Se tuo virikkeelliset ja kuntouttavat etäpalvelut helppokäyttöisenä asiakkaalle omatoimisesti käyttöön.
Toimintamallin nimi
Unipercare on Digitaalinen palvelutarjotin, joka tuo kaikki halutut digitaaliset palvelut kotiin tai palvelukeskukseen. Se tuo virikkeelliset ja kuntouttavat etäpalvelut helppokäyttöisenä asiakkaalle omatoimisesti käyttöön.
Kotiin vietävien digitaalisten palvelujen haasteena on luoda ratkaisu, jolla on vaikutusta – se on muutakin kuin virtuaalinen kotikäynti!
Unipercare tuo terveysliikuntaa ja muuta sisältöä rajattomasti kotiin – Suorina lähetyksinä ja tallenteina!
- Monipuoliset sisällöt parantaa asiakkaan fyysistä, henkistä, sosiaalista hyvinvointia – elämänlaatua!
- Yhteydenpito lapsiin ja ystäviin videokuvapuheluna
- Hoivahenkilön ja asiakkaan väliset suojatut videokuvapuhelut
Käyttäjätutkimuksen mukaan 88 % kertoi elämänlaadun parantuneen!
Ainutlaatuinen Unipercare hallintaportaali
- Hoivahenkilö ylläpitää asiakastietoja, kirjaa lääkemuistutukset ja muut kalenterimerkinnät asiakkaan kalenteriin, tallentaa personoidun videosisällön, ylläpitää lähipiirin yhteystietoja
- Asiakas päättää sisällön katseluajankohdan, ei rajoitteita, milloin vain 24/7
- Portaalin BI- raportointityökalu kerää tiedon milloin ja kuinka kauan hoitohenkilö on ollut yhteydessä asiakkaaseen.
- Portaali kertoo, mitkä sisällöt ja palvelut ovat kiinnostavia, kuinka niihin osallistutaan ja jos jonkun osallistuminen on vähäistä tai se hiipuu.
Unipercare on ratkaisu moneen käytännössä todettuun pulmaan.
- Unipercare on valmis palvelualusta, jota käytetään maailmalla laajasti. Yhteisön asiakasmäärä on rajaton. Referensseinä useita yhteisöjä, jossa yli 5.000 vanhempaa aikuista
- Suomen ja Ruotsin kielen lisäksi, Englanti, Saksa, Espanja, Hebrea, Venäjä ja Arabia on tuettu
- Pyynnöstä esittelemme mielellämme tutkittuja käyttökokemuksia hoitoyhteisöiltä ja asiakkailta
Kotihoito on ensisijainen palvelumuoto
Kansallinen linjaus on, että iäkkäät ihmiset voivat asua kotona ja saada sinne tarvitsemansa palvelut, myös ympärivuorokautisesti. Kotihoitoa ja yhteisöllistä asumista kehitetään voimakkaasti vastaamaan paremmin iäkkäiden palvelutarpeita. Tämä tarkoittaa muun muassa etäpalveluja, kotikuntoutusta, kotisairaalaa ja lääkäreiden osallistumista ja sitoutumista iäkkäiden avohoitoon. Iäkkään ihmisen tukena on hyvä olla verkosto, jossa on mukana ammattilaisia, läheisiä ja vapaaehtoisia.
Pitkäaikaiseen ympärivuorokautiseen palveluasumiseen turvaudutaan vasta, kun siihen on perustellut syyt eikä kotona asuminen tai yhteisöllinen asuminen onnistu intensiivisenkään kotihoidon turvin. Myös silloin hoidon ja huolenpidon tulee tapahtua mahdollisimman kodinomaisessa ympäristössä.
Laitoshoidosta ollaan kokonaan luopumassa. Vain 0−1 prosenttia 75 vuotta täyttäneistä tarvitsee pitkäaikaista laitoshoitoa lääketieteellisillä perusteilla. Iäkkäiden laitoshoidon perusteet (STM)Linkki toiselle sivustolleAvautuu uudessa välilehdessä
Palvelurakennetta kehitettäessä tarvitaan uudenlaista asennetta ja innovatiivisuutta, tiedolla johtamista ja yhteistyötä yli sektori- ja ammattirajojen sekä monenlaisia palveluja ja teknologisia ratkaisuja tukemaan ja täydentämään toisiaan.
Ikäteknologian käytön kansallinen toimintamalli (KATI-malli)
Uniper palvelua käytetään monimuotoisesti ja laajasti kansainvälisillä markkinoilla. Pääpaino on kotiin vietävät digitaaliset palvelut ja etävastaanotto.
Paras tapa on kokeilla palvelua niin saa parhaan kuvan siitä, miten se toimii.
Käyttöönottoa varten teemme yhdessä projektisuunnitelman ja sille kustannukset, jotka yhdessä hyväksytään.
Kotiin vietävät palvelut - Proof of Concept
Toteutimme ensimmäiset kotiin vietävien palveluiden kokeilut jo vuosituhannen vaihteessa. Tämän jälkeen on tapahtunut paljon kehitystä. 2010 toimitimme ensimmäiset Interaktiiviset Smartvisio televisiot, jolla pääsimme jo hyvään vauhtiin ja käsitykseen siitä, mitä kotiin vietävät palvelu tulee olla. Myöhemmin palvelu myytiin puhelinyhtiölle pohjanmaalla, joka parin vuoden kuluttua päätti luopua kokonaan teleoperaattorin palveluistaan, sitä nykyisin markkinoi Elisa.
Unipercare -toiminnalliset Palvelut
Uniper on valmis, käytössä oleva ja testattu palvelualusta yhteisöille, jotta ne voi tarjota asiakkailleen tärkeät toiminnalliset palvelut kotiin ja pääsyn muiden ikäistensä ihmisten yhteisöön. Koti on paikka, jossa voi olla yhteydessä ystäviin, perheeseen ja yhteisöön. Käyttäjä voi osallistua kiinnostaville luennoille, kurssille, tutustua uuteen harrastukseen tai liittyä harjoitustunnille.
Uniper palvelua kehitetty vuodeta 2016, ja sillä on vankka käyttäjäkunta, esittää tutkittua tietoa, reippaasti referenssiasiakkaita, joita voi vapaasti referoida. Uniper palvelu on kehitetty Israelissa, jossa sillä on vankka käyttäjäkunta. Lähes palvelukeskukset käyttävät Unipercare palvelua. Maa on jaettu kahteen alueeseen, pohjoinen ja etelä. Uniper voitti kilpailutuksen 2024 lopussa, nyt rollout käsittää molemmilla alueilla useita 10.000 käyttäjälisenssejä. Tämän vuoden loppuun mennessä käyttäjien määrä moninkertaistuu uusien helppokäyttöisten palvelualustojen myötä.
USA markkinoilla palvelun käyttö laajenee myös kovaa vauhtia. Käyttäjien määrät sielläkin ovat kymmeniä tuhansia. Tästä lisää tietoa pyydettäessä.
Päätelaitteet
On tutkittua tietoa, päätelaitteena TV on merkittävästi käytännöllisempi, kun Tablet. Tätä asiaa on tutkittu jo vuosikymmenet mutta täällä Suomessa markkinat on halunneet Tabletin käyttöön. Asiakas saa mitä se haluaa.
Lisäksi palvelukeskuksissa on useita kymmeniä loppuasiakasta, joilla helppokäyttöinen Unipercare kotonaan.
Uniper palvelu toimii asiakkaan televisioon asennettavan TV-boxin kautta, jossa se pääsee parhaiten edukseen. Myös Tablet käy. Molemmista on hyviä kokemuksia ja nyt tarjoamme asiakkaille tilaisuutta ladata Tablet app määräajaksi ja kokea toiminnallisuutta.
Unipercare kotihoito-ohjelma [* tutkittua tietoa]
Parempaa hoitoa, onnellisempia asiakkaita, kustannustehokkaasti!
- Kaatumisten vähentyminen – * 61 % harjoitteita enemmän, mikä vähensi kaatumisia 22 %
- Parantaa terveyttä ja hyvinvointia - * 74 % parempi mieliala ja loi uusia yhteyksiä, kun yksinäisyys ja masennus vähenivät 36 %
- Korkea tyytyväisyys – * 95 % arvioi kokemuksensa erittäin positiiviseksi
- Mittakaava etu - hoitoyksiköstä koko hyvinvointialueelle tai valtakunnalliseksi palveluksi.