Farmaseutin chat
Farmaseutti osallistuu organisaation chat-portaalin yhtenä monesta ammattilaisesta. Farmaseutti vastailee chatissa lääkkeisiin liittyviin kysymyksiin. Chatissa palvellaan syksyllä 2022 Essoten asukkaita ja jatkossa 2023 alkaen Eloisa Hyvinvointialueen asukkaita.
Toimintamallin nimi
Farmaseutti osallistuu organisaation chat-portaalin yhtenä monesta ammattilaisesta. Farmaseutti vastailee chatissa lääkkeisiin liittyviin kysymyksiin. Chatissa palvellaan syksyllä 2022 Essoten asukkaita ja jatkossa 2023 alkaen Eloisa Hyvinvointialueen asukkaita.
Farmaseuttiin saa viesti-yhteyden organisaation nettisivun kautta nopeasti.
Vaatii toimivan chat-väylän
Chatin pitäjä: farmaseutti ~3-5h päivässä
Suunnittelu: farmaseutti/proviisori (oman muun työn ohella)
Chatin ylläpito: Terveyspalvelut/perusterveydenhuolto it-työntekijä
Mainostus: viestinnästä vastaava
Chatin käyttö vaatii kouluttautumista ja perehtymistä käyttöliittymään sekä ymmärrystä mitattavista ominaisuuksista esim. vastaamisviive (s). Palvelumahdollisuuksiin perehtyminen ja toiselle ammattilaiselle siirtäminen vaatii toimintaympäristön tuntemusta. Farmaseutin vastaanoton yhteistyö mahdollistaa lisäväylän asiakkaiden hankintaan vastaanotolle ja syventää palvelujen laatua.
Mainostus lienee merkittävässä roolissa chatin käyttömääriin nähden.
Myös chatin tekninen toiminta on tärkeä ja eri ammattilaisten nopea ja vähäisten klikkausta avulla saavutettavuus on tärkeä panostuksen kohde.
Tähän käytetty resurssi on meillä tuntimäärällisesti vähentynyt vuoden aikana 5h->3h, mutta tavoite on lisätä resurssia kohti hyvinvointialuetta.