Lohjan Kaupungin työsuojelun markkinointikampanja "Älä ole kuin Käymäläinen".
1.Tavoitteena työturvallisuustietoisuuden kasvattaminen ja työtapaturmien vähentäminen. 2.Kampanja toteutettiin organisaation sisäisesti aina kuvauksista näyttelijöihin. 3. Budjetti 0 euroa. 4.Työtapaturmat ovat vähentyneet sekä niiden vakavuusaste on pienentynyt.
Toimintamallin nimi
1.Tavoitteena työturvallisuustietoisuuden kasvattaminen ja työtapaturmien vähentäminen. 2.Kampanja toteutettiin organisaation sisäisesti aina kuvauksista näyttelijöihin. 3. Budjetti 0 euroa. 4.Työtapaturmat ovat vähentyneet sekä niiden vakavuusaste on pienentynyt.
Kuntamarkkinoinnin SM-kilpailu 2021
Lohjan kaupungin työtapaturmien määrän nousuun havahduttiin todenteolla vuonna 2017. Työtapaturmia analysoitiin pitemmältä aikajaksolta ja huomattiin, että suurin osa työtapaturmista oli ns. pienempiä havereita, eivät välttämättä pitkää työkyvyttömyyttä tai suuria kustannuksia aiheuttavia ja siten myös täysin ehkäistävissä olevia. Työtapaturmien yleisin sattumissyy liittyi huolimattomuuteen, ajattelemattomuuteen tai kiireen tuntuun työoloissa.
Kohderyhmänä Lohjan kaupungin työntekijät.
Turvallisuukampanjan ja osaltaan videon avulla Lohjan kaupungin työtapaturmat ovat vähentyneet sekä niiden vakavuusaste on pienentynyt huomattavasti. Tästä kielii mm. työtapaturmista johtuvien sairauspoissaolopäivien vähentyminen kampanjan jälkeen. Yleinen turvallisuustietoisuuden paraneminen näkyy mm. ilmoitusaktiivisuuden nousuna pienimmistäkin havereista. Lohjan kaupungin työsuojelun ja työturvallisuuden näkökulmasta humoristinen kampanja, jolla pyrittiin huumorin keinoin käsittelemään vakavaa asiaa perinteisen pelottelun sijaan, oli erittäin onnistunut. Videoita katsottiin porukalla työpaikoilla, ne herättivät keskustelua ja työntekijäpalaute oli hyvin postiivista.