Hyvinvointilähetettä pilotoidaan kevyessä ja suppeassa muodossa. Tarkoituksena on asiakkaan aktivointi ja osallistaminen hyvinvointia edistävien palvelujen (liikunta, kulttuuri ja järjestöt) avulla.

Toimintamallin nimi
Matalan kynnyksen hyvinvointilähete -pilotti
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Hyvinvointilähetettä pilotoidaan kevyessä ja suppeassa muodossa. Tarkoituksena on asiakkaan aktivointi ja osallistaminen hyvinvointia edistävien palvelujen (liikunta, kulttuuri ja järjestöt) avulla.

Toteutuspaikka
Oulu, Reisjärvi, Kuusamo
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pohjois-Pohjanmaa
Toimintamallin rahoittaja
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)
Liitteet ja linkit

Luotu

29.11.2022

Viimeksi muokattu

04.12.2023
Ratkaisun perusidea
  1. Asiakkaalle tehdään kartoitus seniorineuvolassa. 
  2. Asiakkaan halu edistää hyvinvointiaan tulee ilmi. 
  3. Asiakkaan mielenkiinnon pohjalta annetaan hänelle hyvinvointilähete, jossa on selkeästi kerrottu, mihin palveluun/ palveluihin lähete ohjaa ja mistä palveluun voi varata ajan. 
  4. Asiakas hakeutuu palvelun pariin. 
  5. Seniorineuvolasta otetaan yhteys asiakkaaseen tietyn ajan kuluttua (esim. 2 vkoa) ja kartoitetaan hänen kokemuksensa hyvinvointilähetteestä ja hänen saamastaan ohjauksesta prosessin aikana. 
Kohderyhmä ja asiakasymmärrys
  • 60-75 vuotiaat
  • asiakkaalle annettava hyvinvointilähete ohjaa asiakasta palvelujen pariin
Kansikuva
Pohde hyvinvointilähete -pilotti

Kehittämisen vaihe

Valmis

Ilmiöt

Kohderyhmä