Omaolo: Oirearviosta ohjautuminen hyvinvontialueen chat-palveluun (EPHVA, RRP, P4, I1b)
Toimintamallin avulla asiakas voi oirearvion suositukseen liitetyn paikallisen palveluohjauksen mukaisesti tarvittaessa siirtyä asioimaan terveydenhuollon ammattilaisen kanssa chat-palveluun saumattomasti.
Model name
Toimintamallin avulla asiakas voi oirearvion suositukseen liitetyn paikallisen palveluohjauksen mukaisesti tarvittaessa siirtyä asioimaan terveydenhuollon ammattilaisen kanssa chat-palveluun saumattomasti.
Toimintamallin avulla asiakas pääsee siirtymään suoraan chat-palveluun Omaolo oirearvion tekstiohjauksen linkistä (ohittaa chatbotin).
Koronapandemia myötä digipalveluiden merkitys korostui, uusia palvelukanavia jouduttiin ottamaan käyttöön nopeasti. Kansallinen kehitys oli tässä merkittävä apua alueille, jotta terveydenhuolto pystyi vastaamaan palveluiden kysyntään ja ylläpitämään toimintaa. Digitaalisia palveluja ja palveluiden sujuvuutta kehittämällä voimme ohjata asiakkaita oikeiden palveluiden piiriin oikea aikaisesti.
Toimintamallilla pyritään parantamaan palvelun sujuvuutta asiakasnäkökulmasta.
Toimintamallilla pyritään parantamaan palveluiden sujuvuutta asiakasnäkökulmasta. Sen avulla monikanavaisuus lisääntyy ja asiakkaalla on mahdollisuus asioida haluamassaan kanavassa. Toimintamallin toteutus edellyttää järjestelmäsuunnittelua, taustajärjestelmien muutosten tekemistä sekä selkeät ohjeitukset sekä asiakkaille, että ammattilaisille uuden toimintamallin käyttöönotosta.
Etelä-Pohjanmaalla otettiin käyttöön OmaEP digipalvelu, jonka osaksi myös chat-palvelu siirtyi keväällä 2024. Muutoksen myötä Omaolon erillislinkki toteutus purettiin ja tilalle tekstiohjauksiin kirjattiin ohjaus OmaEP digipalveluun.
Kansikuva
