Terveysasemapalvelujen kuntoutuksen etävastaanottotoiminnan tehostaminen, Vantaan ja Keravan hyvinvointialue (RRP, P4, 1B)

Toimintamallilla pyritään tehostamaan kuntoutuksen etävastaanottotoimintaa, sekä vahvistamaan ammattilaisten ja asiakkaiden videovastaanottojen käytön osaamista.

icon/chevron-down Created with Sketch. Perustiedot

Toimintamallin nimi
Terveysasemapalvelujen kuntoutuksen etävastaanottotoiminnan tehostaminen, Vantaan ja Keravan hyvinvointialue (RRP, P4, 1B)
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Toimintamallilla pyritään tehostamaan kuntoutuksen etävastaanottotoimintaa, sekä vahvistamaan ammattilaisten ja asiakkaiden videovastaanottojen käytön osaamista.

Toteutuspaikka
Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Vantaan ja Keravan hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Muu EU-rahoitus
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)

Tekijä

Tiia Sainia

Luotu

06.05.2024

Viimeksi muokattu

17.05.2024

icon/chevron-down Created with Sketch. Toimintamallin kuvaus

Toimintaympäristö **

Digitalisaatio lisääntyy jatkuvasti, eikä sote-ala ole tässä poikkeus.  Kansallisena indikaattorina on lisätä sähköisen asioinnin määrää, niin että 35% asioinneista hoidetaan sähköisesti 04/2025 mennessä. Myös Petteri Orpon hallitusohjelmassa yhtenä keskeisenä toimenpiteenä on sosiaali- ja terveyssektorin palveluiden parantaminen digitalisaation, datan ja tekoälyn avulla. Digitaalisilla palveluilla on mahdollisuus nopeuttaa, sujuvoittaa ja tehostaa asiakkaan palvelua sekä ammattilaisten työtä. Digitaalisten palveluiden käytöllä voidaan myös vapauttaa ammattilaisten työaikaa sellaisiin asiakastarpeisiin, joissa digitaalisten palvelujen käyttö ei ole perusteltua tai mahdollista ja joissa tarvitaan ammattilaisten fyysistä läsnäoloa.

 

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys **

Asiakasymmärrystä kartoitetaan keräämällä asiakaspalautetta videovastaanoton jälkeen asiakkailta. Palautetta, kokemuksia ja kehittämisehdotuksia kerätään myös videovastaanottoja toteuttaneelta henkilökunnalta. Palautetta hyödynnetään toimintamallin kehittämisessä.

Kansikuva
Työntekijä istuu tietokoneen äärellä.

Kehittämisen vaihe

icon/bulb Created with Sketch. Kehitteillä

Ilmiöt

Kohderyhmä