Työllisyyden asiakasraati
Raati on työttömyyttä kokeneista ihmisistä koostuva vaikuttamis- ja kehittämisryhmä. Raadin tarkoituksena on tuottaa tietoa, kokemuksia ja ehdotuksia työllistymiseen liittyvistä palveluista ja vaikuttaa työllisyysasioihin.
Toimintamallin nimi
Työllisyyden asiakasraati
Toimintamallin lyhyt kuvaus
Raati on työttömyyttä kokeneista ihmisistä koostuva vaikuttamis- ja kehittämisryhmä. Raadin tarkoituksena on tuottaa tietoa, kokemuksia ja ehdotuksia työllistymiseen liittyvistä palveluista ja vaikuttaa työllisyysasioihin.
Toteutuspaikka
Työllisyyden asiakasraati käynnistyi huhtikuussa 2016 Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry:n KAJO-keskus -hankkeen toimesta. Vuodesta 2019 raatitoiminta on jatkunut Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen TARMO-työllisyyshankkeen koordinoimana.
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pohjois-Karjala
Toimintamallin rahoittaja
Euroopan Sosiaalirahasto (ESR)
Ratkaisun perusidea
Toimintaympäristö
-
Kohderyhmä ja asiakasymmärrys
-
Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot
Arvioinnin tulokset tiivistettynä
-
Kansikuva
Kehittämisen vaihe
Kehitteillä