Raati on työttömyyttä kokeneista ihmisistä koostuva vaikuttamis- ja kehittämisryhmä. Raadin tarkoituksena on tuottaa tietoa, kokemuksia ja ehdotuksia työllistymiseen liittyvistä palveluista ja vaikuttaa työllisyysasioihin.

Toimintamallin nimi
Työllisyyden asiakasraati
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Raati on työttömyyttä kokeneista ihmisistä koostuva vaikuttamis- ja kehittämisryhmä. Raadin tarkoituksena on tuottaa tietoa, kokemuksia ja ehdotuksia työllistymiseen liittyvistä palveluista ja vaikuttaa työllisyysasioihin.

Toteutuspaikka
Työllisyyden asiakasraati käynnistyi huhtikuussa 2016 Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistys ry:n KAJO-keskus -hankkeen toimesta. Vuodesta 2019 raatitoiminta on jatkunut Pohjois-Karjalan Sosiaaliturvayhdistyksen TARMO-työllisyyshankkeen koordinoimana.
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Pohjois-Karjala
Toimintamallin rahoittaja
Euroopan Sosiaalirahasto (ESR)

Tekijä

Johanna Maier

Luotu

20.04.2020

Viimeksi muokattu

28.05.2020
Ratkaisun perusidea

 

 

 

 

Toimintaympäristö

-

Kohderyhmä ja asiakasymmärrys

-

Toimivuuden ja käyttöönoton ehdot

 

 

Arvioinnin tulokset tiivistettynä

-

Kansikuva
Työllisyyden asiakasraati

Kehittämisen vaihe

Kehitteillä