Palvelutarpeen arvioinnin yhdenmukaistaminen Keski-Suomen hyvinvointialueella
Tavoitteena on asiakkaiden yhdenvertaisuuden edistäminen, palvelutarpeen arvioinnin yhdenmukaistaminen sekä palveluiden oikea ja tarpeenmukainen kohdentuminen.
Toimintamallin nimi
Tavoitteena on asiakkaiden yhdenvertaisuuden edistäminen, palvelutarpeen arvioinnin yhdenmukaistaminen sekä palveluiden oikea ja tarpeenmukainen kohdentuminen.
Toimintamalli vahvistaa valtakunnallisten suositusten mukaista palvelutarpeen arviointia ja edistää ikääntyneille tarjottavien palveluiden yhdenvertaista ja oikea-aikaista toteutumista. Toimintamalli edistää asiakkuuksien tarkoituksenmukaista tunnistamista ja ohjautumista eri palveluihin. Ammattilainen voi hyödyntää palvelutarpeen arvioinnista saatavaa tietoa asiakkaan palvelukokonaisuuden suunnittelussa. Toimintamallin kehittämisessä hyödynnetty toimintakykyarviointijärjestelmän (RAI) tuottamaa tietoa.
Toimintamalli koskettaa Keski-Suomen hyvinvointialueen asiakas- ja palveluohjauksessa palvelutarpeen arviointia tekeviä asiakasohjaajia.
Toimintamallin kohderyhmänä ovat hyvinvointialueen ikääntyneet asukkaat, joiden palveluiden tarvetta on aiheellista arvioida. Toimintamalli koskettaa asiakas- ja palveluohjauksessa toimivia ammattilaisia.