Johtaminen
Työsuhteen alussa uudelle työntekijälle ja sijaiselle nimetään mentori, joka perehdyttää heidät osaksi työyhteisöä.
Toimintayksikössä on suuri henkilöstömäärä ja monet työntekijöistä eivät tunne toisiaan. Henkilöstö jakautuu tiimeihin.
Toimintayksiköllä ei ollut omia, toimintaa ohjaavia pelisääntöjä. Pelisääntöjen tarpeellisuutta tarkasteltiin ja ne luotiin yhdessä koko työyhteisön kesken.
Kotihoidon työyksikössä on paljon perustehtävien lisäksi tulevia vastuualueita ja tehtäviä, joita ei ollut tunnistettu ja jaettu systemaattisesti työntekijöiden kesken.
ISBAR-raportointimenetelmän käyttö terveysasematyössä sujuvoittaa asiakkaan palveluprosessia, vahvistaa ammattilaisviestintää ja edistää moniammatillista yhteistyötä.
Helsingin kotihoitoon kehitetty johtamisen taulu vahvistaa koko kotihoidon sitoutumista strategisen toimintasuunnitelman tavoitteisiin, lisää toiminnan läpinäkyvyyttä ja kannustaa vertaisoppimiseen
Johtamiseen ja esimiestyöhön liittyvät toimintamallit, jotka on kehitetty osana STM:n Hyvän työn ohjelman Vetoa ja pitoa -valmennuksia.
Avosairaanhoidon palvelujen operatiivisen toiminnan seurannalle ja laadun jatkuvalle parantamiselle on määritelty yhteinen mittaristo eri johtamisen tasot huomioiden.
Terveysasemien päivittäisjohtamiseen on määritelty yhteiset elementit (päivittäisjohtamisen mittarit, muut mahdolliset elementit; kehittäminen, PDSA)
Innovaatio- ja strategiaverkoston verkkoklinikalla 17.4.2024 teemana oli ekosysteemityö ja palveluprosessit.