Vammaispalvelujen asiakaslähtöinen palvelutarpeen arviointi, Länsi-Uudenmaan hva (RRP, P4, I4)

Digitaalisen palvelutarpeen arvioinnin toimintamalli, jossa vammaispalvelujen palvelutarpeen arviointi –asiakirja täytetään sähköisesti ja asiakkaalla/puolesta-asioijalla on pääsy asiakirjaan, jota hän voi esitäyttää ennen ammattilaisen kotikäyntiä.

icon/chevron-down Created with Sketch. Perustiedot

Toimintamallin nimi
Vammaispalvelujen asiakaslähtöinen palvelutarpeen arviointi, Länsi-Uudenmaan hva (RRP, P4, I4)
Toimintamallin lyhyt kuvaus

Digitaalisen palvelutarpeen arvioinnin toimintamalli, jossa vammaispalvelujen palvelutarpeen arviointi –asiakirja täytetään sähköisesti ja asiakkaalla/puolesta-asioijalla on pääsy asiakirjaan, jota hän voi esitäyttää ennen ammattilaisen kotikäyntiä.

Toteutuspaikka
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, Vammaispalvelut
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Muu EU-rahoitus
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)

Tekijä

Niki Hintikka

Luotu

30.05.2024

Viimeksi muokattu

30.05.2024

icon/chevron-down Created with Sketch. Toimintamallin kuvaus

Ratkaisun perusidea **

Asiakaslähtöinen, digitaalisen palvelutarpeen arvioinnin toimintamalli, jossa vammaispalvelujen palvelutarpeen arviointi –asiakirja täytetään sähköisesti ja asiakkaalla/puolesta-asioijalla on pääsy asiakirjaan, jota hän voi esitäyttää ennen ammattilaisen kotikäyntiä.  

Digitaalinen palvelutarpeen arvioinnin lomake mahdollistaa sen, että asiakas saa omalla ajallaan rauhassa kirjoittaa vammaispalvelujen tarpeeseen liittyviä taustatietoja ilman kotikäynnin tilannetekijöiden vaikutusta tiedon laatuun; läheisverkosto pääsee kattavammin osallistumaan tiedon tuottamiseen; ammattilainen menee hyvin informoituna kotikäynnille, sekä; ammattilaisen aikaa kuluu kotikäynnillä nykyistä vähemmän tekstin käsittelemiseen.
 

Kehittämisen vaihe

icon/bulb Created with Sketch. Kehitteillä

Ilmiöt