Neuvonta
Innokylän verkkopalvelu tukee kehittämistyötä prosessin eri vaiheissa.
Toimintamalli edistää omaehtoista asumisen ennakointia ikääntymisen näkökulmasta.
Sosiaalipalveluiden neuvonnan ja Kelan yhteistyössä on mahdollisuus tavata yhdessä asiakkaat, joilla sosiaalipalveluiden ja Kelan asiointiin liittyviä ohjauksen ja tuen tarpeita.
Vanhemmuuden tuen Tsemppibotti tarjoaa vanhemmalle ohjausta ja neuvontaa sekä ketterän yhtyedenottokanavan oman perhekeskuksen työntekijään.
Asiakasohjausyksikössä otetaan vastaan yhteydenotot ja ilmoitukset, annetaan neuvontaa ja ohjausta, sekä vastataan sosiaalipäivystyksen, palvelutarpeen arvioinnin, kriisityön ja aikuisten mielenter
Lähineuvonta antaa helposti saavutettavaa ja ajanvarauksetonta neuvontaa ja ohjausta sosiaali- ja terveyspalveluista sekä tukea hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen.
Tarkoituksena on kerätä tietoa sekä testata chat-palvelun käytettävyyttä, toiminnallisuuksia ja skaalautumista sosiaali- ja terveyspalveluissa.
Pohjois-Pohjanmaalla kartoitetaan alueellisia ikäihmisille suunnattuja neuvolapalveluita, minkä pohjalta luodaan Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen yhtenäinen Ikäneuvola-toimintamalli.
Alueellisen palveluneuvonnan ja asiakasohjaus-mallin avulla asiakkaat saavat sujuvasti, matalalla kynnyksellä ja monikanavaisesti neuvontaa ja ohjausta arjen tueksi.
Perhekeskuksen ohjaus ja neuvonta on matalan kynnyksen palvelu, josta lapset, nuoret ja perheet saavat varhaista ja ennaltaehkäisevää tukea arkeen yhdellä yhteydenotolla.