Neuvonta
Varsinais-Suomeen perustetaan Asiakasohjaus-Soihtu yksikkö(yhteensä 7 tiimiä), joka palvelee lapsiperheitä ja työikäisiä tarjoten sosiaalihuollon neuvontaa, ohjausta sekä palvelutarpeen arviointia.
Innokylän verkkopalvelu tukee kehittämistyötä prosessin eri vaiheissa.
Matalan kynnyksen sote-digituki tavoittaa hyvin asiakkaat Vantaan ja Keravan hyvinvointialueella, jossa pilotoidaan matalan kynnyksen digitukea.
SenioriTupa -konsepti tarjoaa monipuolista tukea ja ohjausta arjen hyvinvointiin omatoimisille ikäihmisille.
Talousneuvola on matalan kynnyksen palvelu, jossa tarjotaan talousneuvontaa. Tavattavissa ovat talous- ja velkaneuvonnan, ulosoton, Kelan ja sosiaalipalveluiden asiantuntijat.
Toimintamalli edistää omaehtoista asumisen ennakointia ikääntymisen näkökulmasta.
Sosiaalipalveluiden neuvonnan ja Kelan yhteistyössä on mahdollisuus tavata yhdessä asiakkaat, joilla sosiaalipalveluiden ja Kelan asiointiin liittyviä ohjauksen ja tuen tarpeita.
Vanhemmuuden tuen Tsemppibotti tarjoaa vanhemmalle ohjausta ja neuvontaa sekä ketterän yhtyedenottokanavan oman perhekeskuksen työntekijään.
Maksuttoman ehkäisyn kokeilussa kehitetään ja yhtenäistetään ehkäisypalveluita mukaan lukien raskauden ja seksitautien ehkäisyn, seksuaali- ja lisääntymisterveyden neuvonnan ja seksuaalikasvatuksen
Asiakasohjausyksikössä otetaan vastaan yhteydenotot ja ilmoitukset, annetaan neuvontaa ja ohjausta, sekä vastataan sosiaalipäivystyksen, palvelutarpeen arvioinnin, kriisityön ja aikuisten mielenter