Eloisan vastaanotto -valmennukset
Eloisan vastaanotto -valmennus on luotu vastaamaan organisaation tarpeita. Keskiössä on pitkäaikaissairaiden hoidon jatkuvuus ja laatu. Valmennuskokonaisuuden pohjana on THL:n Hyvä vastaanotto - ja Sujuvat palvelut -valmennukset.
Toimintamallin nimi
Eloisan vastaanotto -valmennus on luotu vastaamaan organisaation tarpeita. Keskiössä on pitkäaikaissairaiden hoidon jatkuvuus ja laatu. Valmennuskokonaisuuden pohjana on THL:n Hyvä vastaanotto - ja Sujuvat palvelut -valmennukset.
Vuonna 2023 järjestetään kaksi valmennuskierrosta, joissa mukana on yksitoista hyvinvointikeskusta/-asemaa sekä kaksi yhteistä hyvinvointialueen tiimiä.
Ensimmäisen työpajan sisältö:
- Eloisan strategia ja visio
- Hoidon laadun ja jatkuvuuden kautta hoidon saatavuuden parantaminen
- Nykyisen asiakaspolun kuvaaminen
- Hoidon toteuttamisen esteiden ja kapasiteetin mittaussuunnitelmat sekä muut mittaukset
- Kehittämistiimin työsuunnitelma ja koko työyhteisön mukaan ottaminen
Toisen työpajan sisältöä:
- Nykytilan analysointi ja keskeiset löydökset (hoitopolku, hoidon jatkuvuuden esteet, kapasiteetti, muut mittaukset)
- Ongelmien priorisointi
- Muutos, arvo asiakkaalle ja hukan tunnistaminen
- Motivoiva haastattelu - asiakkaan ja ammattilaisen vuorovaikutusmenetelmä
- Tavoitteen asettaminen ja tavoitehoitopolku
- Jatkuva parantaminen ja PDCA-kokeilut
- 5S-menetelmä ja To do -lista
Kolmannen:
- Yhteinen hoitopolku
- Vaikuttavuus, hyvät käytänteet
- Uudet kehittämisen ympyrä
- Kehittämisen taulu
Neljännen:
- Kehittämisen tilanne ja suunnitelman jatkoista
- Tulosten esittely (posterikierros)
Liitteissä muutama kuva käytetyistä työkaluista.
Tiimien posterit.