Päihde- ja mielenterveysasiakkaan monialainen palveluprosessikokonaisuus - CASE PENTTI
Ikaalisten monialainen palveluprosessikokonaisuus aukenee paremmin asiakascasen kautta. Tässä esiteltynä PMT-asiakkaan palvelupolun näkökulmasta (CASE PENTTI 24.v).
Toimintamallin nimi
Ikaalisten monialainen palveluprosessikokonaisuus aukenee paremmin asiakascasen kautta. Tässä esiteltynä PMT-asiakkaan palvelupolun näkökulmasta (CASE PENTTI 24.v).
Monialainen palveluprosessikokonaisuus esitellään PMT-asiakkaan palvelupolun näkökulmasta -> todellisen elämän "tyypillinen" komplisoitunut tilanne
CASE Pentti 24.v
Asiakascase avaa monialaisen palveluprosessikokonaisuuden (SOTE-työpari -toimintamalli + Monty -verkosto) hyödynnettävyyden paremmin. Esitys löytyy oheisesta liitetiedostosta ja on esitelty Mielenterveys ja päihdepalveluiden saatavuuden parantaminen, Sisä-Suomen yhteistyöalue -webinaarissa, THL) 10.3.2022
Paljon palveluita tarvitsevien asiakkaiden kokonaistilanteen hoitamiseksi tarvitaan uudenlaista monialaista yhteistyötä. Sote-uudistuksen keskeisenä tavoitteena on monialaisen yhteistyön kehittäminen, jotta asiakkaan tilanteeseen tartuttaisiin ensimmäisellä yhteydenotolla ("yhden luukun periaate") ja asiakas saisi tätä myöden toimivamman ja vaikuttavamman palvelupolkukokonaisuuden.
Ikaalisten monialainen palveluprosessikokonaisuus on kehitetty näitä(kin) tavoitteita vastaamaan.
Kohderyhmänä ovat paljon palveluita tarvitsevat. Tämä on yläotsikko ja sisältää lukuisia asiakasryhmiä. Yhteistä ko asiakkaille on kuitenkin tilanne, jossa tarvitaan monialaista apua ja niin, että ammattilaiset pystyvät muodostamaan asiakkaan tilanteesta kokonaisvaltaisen yhteisen ymmärryksen ja toimintasuunnitelman.
-
-