Asiakkaiden osallisuus palveluiden ja palvelujärjestelmän kehittämisessä
Ettei aina tarvitsisi aloittaa alusta. Kokonaisuuteen on koottu vuosien varrelta hankkeiden keskeisiä tuloksia mm. STM:n "Määritellään kokemusasiantuntijuuden ja asiakkaiden osallistumisen toimintamalli" - osahankkeen (2016-2018), KASTE-osaohjelmien (2012-2016) , THL:n Yhdenvertaisuus- ja osallisuus yksikön (ad. 2020) tuottamat ja muut Innokylään jo kirjatut toimintamallit.
Kokonaisuudessa mukana olevat THL:n asiantuntijat ovat järjestämässä vuosittain Asiakkaat ja sote -tapahtumaa helmi-maaliskuussa. Tapahtuman materiaalit löytyvät työpöydältä. #soteasiakkaat
Jos haluat kokonaisuuden jäseneksi, ota yhteyttä kokonaisuuden yhteyshenkilöön.
Toimintamallin ylläpitäjällä on oikeus lisätä tai poistaa kokonaisuuteen liittyvä toimintamalli. Lisäys tapahtuu toimintamallin “perustiedot”-välilehdeltä.
![Kaksi henkilöä keskustelee yhdessä.](/sites/default/files/styles/card_small/public/2021-09/verkosyotyo.jpg?itok=TsgUsNZt)
![Asiakkaiden osallistumisen toimintamalli](/sites/default/files/styles/card_small/public/2020-02/asiakkaiden_osallistumisen_toimintamalli_1.png?itok=XPZFxIty)
![Innovatiiviset hankinnat prosessi, työkalupakki](/sites/default/files/styles/card_small/public/2020-02/Innovatiivisethankinnat_ty%C3%B6kalupakki.png?itok=HWHxo4Hb)
![Hankelogo](/sites/default/files/styles/card_small/public/2020-11/some6%203_0.jpg?itok=6uBzEsfo)
![Yhteistutkijuus sosiaalityön menetelmänä](/sites/default/files/styles/card_small/public/2020-06/Yhteistutkijuus.png?itok=TOVT6WS5)