​Ikääntyneiden HyTe asiakas- ja palveluohjaus, Länsi-Uudenmaan hva (RRP, P4, I2)

HyTe asiakas- ja palveluohjauksen kuvaus henkilökunnalle.

icon/chevron-down Created with Sketch. Perustiedot

Toimintamallin nimi
​Ikääntyneiden HyTe asiakas- ja palveluohjaus, Länsi-Uudenmaan hva (RRP, P4, I2)
Toimintamallin lyhyt kuvaus

HyTe asiakas- ja palveluohjauksen kuvaus henkilökunnalle.

Toteutuspaikka
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, Ikääntyneiden palvelut
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Muu EU-rahoitus
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)

Tekijä

Niki Hintikka

Luotu

20.05.2024

Viimeksi muokattu

20.05.2024

icon/chevron-down Created with Sketch. Toimintamallin kuvaus

Ratkaisun perusidea **

Kuvaus sisäisestä työnjaosta (mm. kenelle kuuluu ohjaus) ja rooleista asiakkaiden HyTe-ohjauksessa.

HyTe-asiakkaan tunnistamisen ja ohjauksen malli:​​

  • Ohjautumiskriteerit​
  • Toimenpideluokituksen käyttöönotto Seniori-infon asiakasohjaustiimin kirjauksissa​ (tiedolla johtamisen tueksi)​

HyTe-toimintaan ohjauksen ohjeistus sekä koulutukset. Tavoitteena kartoittaa ja vahvistaa henkilökunnan HyTe-ohjauksen taitoja​.

Sisältää HyTe-lähetekäytäntöjen nykytilan selvityksen.

Palveluohjauksessa huomioidaan asiakkaan tuentarpeen tunnistamisen (vaativuus) sekä ohjautuminen oikeatasoisen HyTe-toiminnan pariin​.

Kehittämisen vaihe

icon/bulb Created with Sketch. Kehitteillä

Ilmiöt

Kohderyhmä