Ikääntyneiden HyTe asiakas- ja palveluohjaus, Länsi-Uudenmaan hva (RRP, P4, I2)
HyTe asiakas- ja palveluohjauksen kuvaus henkilökunnalle.
Perustiedot
Toimintamallin nimi
Ikääntyneiden HyTe asiakas- ja palveluohjaus, Länsi-Uudenmaan hva (RRP, P4, I2)
Toimintamallin lyhyt kuvaus
HyTe asiakas- ja palveluohjauksen kuvaus henkilökunnalle.
Toteutuspaikka
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue, Ikääntyneiden palvelut
Paikkakunta, maakunta tai hyvinvointialue
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue
Toimintamallin rahoittaja
Muu EU-rahoitus
Sosiaali- ja terveysministeriö (STM)
Toimintamallin kuvaus
Ratkaisun perusidea **
Kuvaus sisäisestä työnjaosta (mm. kenelle kuuluu ohjaus) ja rooleista asiakkaiden HyTe-ohjauksessa.
HyTe-asiakkaan tunnistamisen ja ohjauksen malli:
- Ohjautumiskriteerit
- Toimenpideluokituksen käyttöönotto Seniori-infon asiakasohjaustiimin kirjauksissa (tiedolla johtamisen tueksi)
HyTe-toimintaan ohjauksen ohjeistus sekä koulutukset. Tavoitteena kartoittaa ja vahvistaa henkilökunnan HyTe-ohjauksen taitoja.
Sisältää HyTe-lähetekäytäntöjen nykytilan selvityksen.
Palveluohjauksessa huomioidaan asiakkaan tuentarpeen tunnistamisen (vaativuus) sekä ohjautuminen oikeatasoisen HyTe-toiminnan pariin.
Kehittämisen vaihe
Kehitteillä