Kestävä kasvu-hankkeella on tarkoitus syventää ja laajentaa aikaisemmissa kehityshankkeissa tehtyä työtä. Hanke vastaa heikossa tai haavoittuvassa asemassa olevien asiakas- tai potilasryhmien hoitoon pääsyn parantamiseen.  Hyvinvointi- ja terveyserojen kaventaminen on yksi alueen strategisia tavoitteita, kuten myös yhdenvertaisuuden edistäminen ja asukkaiden välisen eriarvoisuuden vähentäminen. Lisäksi osa hankkeen toimenpiteistä vastaa samaan tarpeeseen välillisesti sujuvoittamalla ja tehostamalla suunnitelman osiossa 4.2 määriteltyjä kaikkien alueen kansalaisten palveluita, joka vapauttaa resursseja heikossa tai haavoittuvassa asemassa oleville asiakas- ja potilasryhmille.

Toimintamallin ylläpitäjällä on oikeus lisätä tai poistaa kokonaisuuteen liittyvä toimintamalli. Lisäys tapahtuu toimintamallin “perustiedot”-välilehdeltä.

Keski-Uudenmaan hyvinvointialue
Toimintamalli
Sosiaalihuolto
Terveydenhuolto
Vaikuttavuus
RRP

Toimintamalli
Toimintakyky
Ikääntyminen
Kuntoutus

Elintapaohjauksen kokonaisuus Keski-Uudenmaan hyvinvointialueella
Toimintamalli
Elintavat
RRP
Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen

Kuva asiakkaiden ohjautumisesta fysioterapiaan ja fysioterapeuttien jakautumisesta päivittäin keskitetyn ohjaus-, ajanvaraus-, neuvonta- ja konsultaatiotoimintaan.
Toimintamalli
Kuntoutus
Fysioterapia
Asiakastyö

Keusote perhekeskuspalvelut Lasten ja nuorten mielenterveystuki
Toimintamalli
RRP
Prosessien kehittäminen
Mielenterveys
Perustason mielenterveyspalvelut
Psykososiaalinen menetelmä

Toimintamalli
RRP
Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen
Yhteistyö
Asiakas- ja palveluohjaus

Puheeksioton koulutuskokonaisuus Keski-Uudenmaan hyvinvointialueen potilas- ja asiakastyötä tekevälle henkilöstölle
Toimintamalli
Varhainen tunnistaminen
Varhainen puuttuminen
Kohtaaminen
RRP
Prosessien kehittäminen

Toimintamalli
Yhteisöllisyys
Tiimityö
Moniammatillisuus
Asiakaslähtöisyys
Kulttuurihyvinvointi

Toimintamalli
Yhteistyö
Hyvinvoinnin ja terveyden edistäminen
Mielen hyvinvointi
Kulttuurihyvinvointi
Kaveri- ja ystävätoiminta

Toimintamalli
Asiakaslähtöisyys
Muistisairaudet
Kohtaaminen
Osaaminen